ROCKWOOL lanserar smart system för isolering av låglutande tak

ROCKWOOL lanserar smart system för isolering av låglutande tak

De senaste åren har det kostnadseffektiva takisoleringssystemet TOPROCK blivit en populär och snabbt växande produkt. Nu är det dags för en fullskalig introduktion av ett lika smart system för fallisolering. TOPROCK CTF från ROCKWOOL gör det lika enkelt att bygga ett energieffektivt tak även när taklutning ska åstadkommas med hjälp av isoleringen.

Allt tuffare energikrav har medfört att mängden isolering på tak fortsätter att öka. Takisoleringssystemet TOPROCK har nått stor framgång då stora mängder material kan hanteras på ett effektivt sätt. Systemet består av lameller och takboard samlevereras på en unik patenterad miljöpall. Varje pall innehåller komplett material för ett bestämt antal kvadratmeter och det enda som blir kvar efter utläggningen är den återvinningsbara skyddsfolien.
Med TOPROCK förenklas hanteringen markant och montörerna slipper bära material hämtade från olika pallar långa sträckor. Lamellerna som tillverkas i tjockleken 200-500 mm är enkla att hantera och lägga ut. Även vid mycket tjocka isoleringslager behövs bara ett fåtal skikt och den snabba lösningen sparar både tid och pengar.

Nu introducerar ROCKWOOL nästa system: TOPROCK CTF

Precis som TOPROCK består TOPROCK CTF System av sampaketerade lameller och skivor på en smart patenterad miljöpall. Skillnaden är att lamellerna är tillskurna för att direkt skapa fall på taket. En separat lösning med takfallskilar ovanpå ett plant lager av isolering blir därmed överflödigt.Tiden för utläggning kan reduceras upp till 50 % beroende på takets utformning.
Både TOPROCK och TOPROCK CTF är tillverkade av obrännbar stenull från ROCKWOOL. Det är en av marknadens mest brandsäkra isoleringsmaterial.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Maria Viking, Marketing Manager, 036-570 52 13,
maria.viking@rockwool.com