Bildkälla: Castellum

RO-Gruppen anlitas av Castellum för byggnation av miljöcertifierad lager- och logistikanläggning i Malmö

RO-Gruppen har fått uppdraget att uppföra en ny lager- och logistikanläggning åt Castellum i Östra hamnen i Malmö. Ett attraktivt och strategiskt läge med närhet till centrala Malmö och goda kommunikationer.

Den moderna anläggningen har en uthyrningsbar yta om 11 400 kvadratmeter som erbjuder stor flexibilitet och möjlighet vad gäller storlek på lager- och kontorsytor. Anläggningen kommer ha sedumtak och ska även förses med solceller som bidrar till en effektiv drift av fastigheten.

Anläggningen kommer att miljöcertifieras enligt Miljöbyggnad Silver.

– Detta är ett spännande projekt som vi ser framemot att genomför i nära samarbete med Castellum.
Vi har en erfaren organisation som är experter på denna typ av byggprojekt, ofta med olika miljöcertifieringar, säger Fredrik Guldstrand, affärsområdeschef på RO-Gruppen.

Byggstart sker efter sommaren i år och anläggningen beräknas stå klar hösten 2023.

Fredrik Guldstrand, affärsområdeschef Konceptbyggnation
    fredrik.guldstrand@ro-gruppen.se

Castellum
    Patrik Håkansson, affärsutvecklare Castellum Öresund AB

Med 180 medarbetare och 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.

Andreas Jaldevik, Pär Jorstadius och Leif Ahlberg

RO-GRUPPEN FIRAR 40 ÅR OCH SATSAR VIDARE MED NY VD OCH EXPANSIV PLAN

Nu tar vi nästa steg i en expansiv satsning och tillsätter Leif Ahlberg som VD för byggverksamheten. Leif anställdes 2019 i rollen som operativ chef och har över 20 års erfarenhet från olika positioner i byggbranschen. Det innebär samtidigt att huvudägarna Pär Jorstadius och Andreas Jaldevik kommer ta koncernledande roller med fokus på expansion på nya marknader, utveckla företagskulturen och den

Illustration: Stendörren Fastigheter

RO-GRUPPEN BYGGER LOGISTIKBYGGNAD I BRUNNA

RO-Gruppen får förtroendet att uppföra en logistikbyggnad med tydlig hållbarhetsprofil åt Stendörren Fastigheter i Brunna, Upplands Bro Kommun.

Kia Orback Pettersson förstärker RO-Gruppens styrelse

På RO-Gruppens stämma den 18 maj valdes Kia Orback Pettersson till ny styrelseledamot. Kia har en gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom detaljhandel, media och fastighetsbranschen, varav 20 års erfarenhet av styrelsearbete.

RO-Gruppen är en byggkoncern med kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Örebro, Helsingborg, Borås och Alingsås. I över 40 år har vi byggt kommersiella lokaler, samhällsfastigheter och bostäder.
    Med våra 220 medarbetare omsätter vi cirka 2 miljarder kronor och levererar projekt över hela Sverige. Läs mer om oss på www.ro-gruppen.se