Ny singel med Slangbella - släpps idag på iTunes

SLANGBELLA har två kritikerrosade album bakom sig och är nu aktuell med nya singeln "NÅGONSTANS I OSKARSHAMN" - release fredag 27/11

Pre-release på iTunes idag lördag 21/11

Missa inte Slangbella i Radio Oskarshamn, kl 13-15 idag.

Slangbella är ett soloprojekt signerat Anders Alexander - med bakgrund som låtskrivare och trummis i välmeriterade och världsturnerande Alice in Videoland. Slangbella blommade upp ur den skånska asfalten med sin personliga och i högsta grad melodiösa stil av punk, indie och pop. Ständigt med näven i luften och svenska texter som är lika komiska som tragiska.

Recensenter har refererat till band som Ebba Grön och The Clash. Slangbella har redan två kritikerrosade album bakom sig ”Slangbella was here” (2012) och ”Kött och blod” (2014) och nu är tiden inne för nya singeln ”Någonstans i Oskarshamn”.

”Någonstans i Oskarshamn” - en berättelse om en blöt lördagskväll i en typisk svensk småstad och en hyllning till en vardagshjälte med ett extra stort hjärta som står upp mot våldet och skiten.

Sagt om Slangbella:

”You had me at hello så att säga” /Ge hit musiken

”Svåremotståndlig” /Nöjesguiden

”Pricksäkra refränger” /Joyzine

”Slangbella är blod, grus och ditt ostädade jag...Slangbella was here är en klassiker” /Musik enligt Jerry

”Någonstans mellan Ebba Gröns energi och Gyllene Tiders känsla för melodier prickar Slangbella rakt in en skånskpoppig ådra som inte alls känns tokig.” /Ikon

Fotograf: Christoffer Castor