Mikael Herrström släpper remix av 'We Have Always Been Here Before'

8 januari släpper Mikael Herrström en remix av singeln We Have Always Been Here Before.

När A No Family Affair släpptes i januari 2015 var det troligen världens första album om ofrivillig barnlöshet. Fokuserat och koncentrerat berättade Herrström om den mångåriga resan. Skivan uppmärksammades stort i bland annat DN (http://bit.ly/1SocdKJ)

We Have Always Been Here Before från samma skiva är, förutom en parafras på Roky Erickson, en låt om hur tiden kan upplevas som cirkelgående, återkommande eller helt och hållet upplöst. I denna remix av Nilzén (Thåström, Ossler med flera) kommer känslan av tidlöshet än närmre och orden blir nästan fristående tid och rum.

Den orgeldrivna musiken skapar ett tillstånd som kan föra tankarna till Nico, suggestiv och bildrik. Herrström har gjort en egenproducerad video till låten som kan ses här:

Förhandslyssning soundcloud:

Release: 8 januari på samtliga digitala plattformar.

Mikael Herrström, född 12 augusti 1965, är en svensk musikproducent och sångare. Herrström har bland annat arbetat med Popsicle och Thåström. Han har även arbetat med Fatboy, Ane Brun, Stefan Sundström, Ossler med flera.

• mikael herrström