Sportchassi coilover till bättre kvalité

Kvalité är när man får något man förväntar sig till det pris man är beredd att betala. Men om du får något du förväntat dig till ett lägre pris än du var beredd att betala? Vi kallar det bättre kvalité.

Bättre kvalité eller prisvärda produkter det är exakt det omdömet som Supersport har fått i tester på sina väghållningsprodukter. Som t.ex. när Auto Bild testade fyra kit för Golv blev deras omdöme för Supersport "ett fullständigt sportchassi för halva priset och så nära toppen, det visar att sportig och säker körning inte behöver vara dyrt".
Supersports produkter bedömdes vara i stort sett likvärdiga med märken som H & R och Eibach.

Sänkningssatser eller hela väghållningskit finns i olika varianter. Du kan välja att köpa enbart fjädrar som sänker bilen och som är något hårdare när du vill styla bilen samt ge den något bättre väghållning. Om Du eftersträvar en bra väghållning där bil styling är det sekundära bör du använda ett sportchassi med både sportfjädrar och sportdämpare. De finns vanligen i flera olika utförande med variabel sänkningsgrad. Om däremot bil styling är det primära kan man välja ett set coilover där man kan ställa in önskad höjd och anpassa efter de fälgar man för tillfället väljer.

För extra sportig körning där föraren är van vid höga farter på bana finns modeller från SPAX som utvecklats i mer än 50 år på Silverstone. SPAX produkter finns både som coilover och vanligt väghållningskit. SPAX coilovers Sport stötdämpare har förbättrade och förkortade spjäll, vilket ger mycket bättre hantering av fordonet. SPAX har dessutom smalare och starkare fjädrar vilket gör att du kan ha större hjul. Alla SPAX RSX kit har Gasdämpare med kryptongas, vilket ger mindre bubblor i oljan som gör att egenskaper för hos dämparna förbättras. De erbjuder även dämpare med ställbar hårdhet i 28 olika lägen. Väsentligt förbättrad kördynamik med full höghastighet och prestanda. SPAX RSX är den ultimata suspensionssystemet för kunder som ställer höga krav och vill kunna köra fullt ut.

Alla sportchassi / väghållningskit från Supersport har 2 års garanti.

• Motorer, bilar, motorcyklar

• bilstyling
  • bmw styling
  • coilover
  • fälgar
  • lättmetallfälgar
  • risetrade
  • schmidt fälgar
  • sportchassi
  • styling till bilen
  • väghållning
  • väghållningskit
  • xenon hid kit
  • xenonlampor

Marknadförs av Risetrade.se i Sverige.

www.risetrade.se

Risnäsvägen 22

83021 Tandsbyn

070-2377190