Från vänster: Nya boende Marcus och Amanda Ström, från Riksbyggen Veronica Skoglöf - kundrelationsansvarig, Katerina Topi - förvaltare och Petter Hellström - projektledare.

Nu går första flyttlassen till Riksbyggens Brf Parkliv i Täby park

I veckan gick flyttlasset för de första att flytta in i Riksbyggens nya bostadsrätter i Brf Parkliv i Täby Park. Nya boende får njuta av ett karaktärsfullt och socialt hållbart område med parker och storstadskvarter.

- Det är en ljus och fin lägenhet med optimal och öppen planlösning. Dessutom perfekt att få allting helt nytt och vara först in, säger Amanda Ström, som flyttade in i sin nya bostad förra veckan.

Täby Park är en ny stadsdel som växer fram där galoppfältet låg tidigare. Bostadsrättsföreningen Parkliv är Riksbyggens tredje kvarter i Täby Park och består av 98 lägenheter om 1-5 rum och kök. Sedan tidigare har Riksbyggen färdigställt Brf Cykelverkstaden med 111 bostadsrätter och Galopphästen med 131 hyreslägenheter i Täby Park.

- Kvarteret karaktäriseras av en grön och aktiv innergård med parkkänsla. Där finns bland annat en soltrappa, grillplats och lekutrustning för barn. För att knyta an till platsen historia har vi även byggt en käpphästbana, säger Petter Hellström, projektledare för Parkliv på Riksbyggen.

Första spadtaget togs 1 juli 2021 och under tiden som Riksbyggen byggt har en ny simhall anlagts. Varje år bygger Riksbyggen nya lägenheter i hela Sverige. Bostadsprojekten är många och varierande – från att skapa helt nya bostadsområden till att addera ett nytt projekt i en befintlig miljö.

Petter Hellström, projektledare för Parkliv på Riksbyggen, 08- 602 36 30 petter.hellstrom@riksbyggen.se
Veronica Skoglöf, kundrelationsansvarig MO Stockholm & Gotland på Riksbyggen 08-553 635 33 veronica.skoglof@riksbyggen.se

Presskontakt Pressansvarig 08 - 698 41 31