Nytt nummer av Ottar14 dagar

DEN SOCIALA KONTROLLEN ÄR ALLT Ledare: Pojkar och flickor hand i hand utmanar i Betlehem. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24600_A_category_E_11375 UTE OCH STOLT- MEN BORGMÄSTAREN FÖRSÖKTE STOPPA PRIDE Rumäniens första Pridefestival väckte starka känslor. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24606_A_category_E_11375 LIVSTID FÖR HEDERSMORD I TURKIET Turkiet upprörs över de senaste fallet där en fembarnsmor sköts av sin son. Men nu ska ny strafflag stärka kvinnors rättigheter. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24607_A_category_E_11375 INGEN ANSTORMNING AV ABORTSÖKANDE KVINNOR TILL SVERIGE I dag saknar utländska kvinnor rätt att betala för en abort i Sverige - men alla annan vård går bra att betala för. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24618_A_category_E_11375 P-PILLER PÅ SVARTA MARKNADEN. Polisen har order att arresta alla som säljer preventivmedel i Manila. Den konservativa borgmästaren fortsätter sin kamp mot kvinnors reproduktiva rättigheter. http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24614_A_category_E_11375 VAD SA BUSHs PRESSIS EGENTLIGEN? Är presidenten också emot preventivmedel som hindrar att spermier och ägg förenas... Korta nyheter från världen: Unicef lugnar - ingen ny kondompolitik Ja till porrfria hotell EU-biståndet prioriterar kvinnors-och barns hälsa Tvist om hivsiffor i Indien Muslimska par tvingas till hivtest Läs hela numret: http://www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_24597_A_category_E_11375 Silvia Sjödahl/Ylva Bergman Redaktörer/Editors ___________________R_F_S_U___________________ Riksförbundet för sexuell upplysning The Swedish Association for Sexuality Education PO Box 121 28 S-102 24 Stockholm Direct +46 8 692 07 28 Office +46 8 692 07 00 Mob +46 703 34 98 78 Fax +46 8 653 08 23