Revolutionerande kopplingsteknik från SG, nu i lager hos Rexel

Rexel och SG Armaturen inleder ett spännande nytt samarbete

Energiteknik-distributören Rexel tar stora steg framåt genom att utöka sitt sortiment av installationsprodukter. Nu kan vi meddela att Rexel kommer att erbjuda SG Install:s breda utbud av högkvalitativa vägguttag och strömställare med tillbehör tillverkad av genomfärgad halogenfri polykarbonat som ger en ökad färgbeständighet. Den svarta serien har genomfärgat svart material som gör att det motståndskraftigt mot repor och märken.

SG Install finns etablerat sig på den norska marknaden och har blivit uppskattade för sin revolutionerande och patenterade kopplingsteknik med öppningsbara färgmarkerade snabbklämmor som gör det effektivt och säkert att installera.

Genom detta samarbete kommer kunder att kunna dra nytta av SG Install:s produkter tillsammans med Rexels beprövade expertis och service.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder SG Install:s högkvalitativa produkter, säger Peter Hildeby, Kategorichef Installationsmaterial på Rexel. Detta samarbete kommer att stärka vårt sortiment av installationsprodukter och ge våra kunder ännu fler valmöjligheter när det gäller att skapa säkra och effektiva installationer.

För mer information kontakta: Johan Skoog, Produktdirektör Rexel.
    Telefon: 070-664 14 81. E-post: johan.skoog@rexel.se