Retriever rekryterar Amanda Koutra

Amanda Koutra blir ny säljchef på Retriever och därmed ansvarig för den svenska säljavdelningen. Hon har under de senaste två åren drivit egen konsultverksamhet med inriktning på kommunikation, media och ledarskap.

- Amanda har det vi söker; gedigen ledarerfarenhet, bred kunskap om kommunikation och kommersiellt fokus. Allt detta kommer vi att ha stor glädje och nytta av när vi nu fortsätter utveckla och stärka den svenska verksamheten, säger Peter Bergström, Sverigechef på Retriever.

Som säljchef på Retriever kommer Amanda utveckla kundrelationer tillsammans med säljteamet och arbeta med fortsatt marknadstillväxt. Hon kommer även ingå i Retrievers svenska ledningsgrupp.

- Jag drivs av resultat och förändring. Det ska bli spännande att se hur jag och säljteamet tillsammans kan bidra till Retrievers fortsatta utveckling. Mitt intryck är att medarbetarna är oerhört kompetenta och engagerade. Betydelsen av Retrievers tjänster har jag ju redan fått erfara i mina tidigare ledarpositioner, säger Amanda Koutra.

Amanda Koutra började sin karriär som mediechef för researrangören Apollo. Under flera år var hon VD för mediebyrån Carat och vice VD för kommunikationsbyrån Aegis Media. I dag bedriver hon egen konsultverksamhet inom kommunikation, media och ledarskap. Hennes senaste uppdrag var som kommunikations- och marknadsdirektör för Fotografiska. Amanda är även styrelseledamot i SEFS, Sponsrings- och Eventföreningen.

Amanda Koutra tillträder som säljchef på Retriever den 24 augusti 2015.

För mer information, kontakta:
Peter Bergström
Sverigechef Retriever
Peter.bergstrom@retriever.se

• Företagsinformation

Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, webb, tidningar, magasin, radio och tv. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Peter Bergström

Country Manager Sweden +46 733 31 03 88

Seniorpartner från Lissly till Retriever

Retriever fortsätter att växa och har rekryterat John Rosenbaum som nordisk produktchef för sociala medier. John kommer senast från Lissly där han har utvecklat Lisslys tjänster och produkter.