Hyr av varandra istället och rädda miljön

Nu lanseras webbtjänsten Rentl som ger dig möjlighet att hyra det mesta av privatpersoner i din närhet. Rentl tar hand om bokning, betalning och påminnelser. Du som hyr av en annan person gör det oftast till betydligt lägre kostnad och dessutom hjälper du till att minska skadlig miljöpåverkan genom att fler är med och delar på samma resurser.

Du sitter på en guldgruva! Du som hyr ut dina saker via Rentl gör det snabbt, enkelt och säkert. Du kan tjäna stora pengar och inte enbart på dyra saker så som båt, husbil, mc eller lägenhet. Du kan även hyra ut verktyg, maskiner, släp, cykel, partytält och mycket annat och på så sätt snabbt och enkelt tjäna ihop pengar till något trevligt som en resa, en lyxig middag, eller varför inte till att hyra något roligt på Rentl.se

Vad gör Rentl unikt!? Rentl är inte bara en unik boknings- och betalningsplattform som är enkel och säker att använda. Rentl har också samlat det mesta inom uthyrning, och det är inte bara bra för dig som inte vet exakt vad du vill hyra, det är också jättesmidigt för dig som har många olika saker att hyra ut.

Rentl är del av ett nytt snabbväxande fenomen som kallas ”sharing economy” eller ”peer to peer economy” där företag som AirBnb, Kickstarter, Uber med flera redan finns etablerade. Dessa företag har utmanat rådande strukturer i samhället och erbjuder en plattform för vanliga människor att välja bort traditionella företag och till exempel hyra saker direkt av varandra istället.

Många inser att det är ekonomiskt att nyttja de enorma resurser som står oanvända i folks hem bättre istället för att hela tiden köpa nytt. Men fenomenet är inte enbart till nytta för den enskilde utan kan komma att få ett stort genomslag för samhället i stort. De negativa miljökonsekvenserna minskar då vi delar på resurserna bättre. Det går åt färre råvaror, utsläppen minskar och det blir färre sopor och transporter. Hyr av varandra istället. Det är framtiden!

Johan Hedkvist

Presskontakt VD 0706011365