CLIO SPORT TOURER - Lanserad i Sverige

Clio Sport Tourer, kombiversion av Clio, bygger vidare på den starka tredje generationen av Clio-modeller med utmärkt väghållning, rymlighet, körkomfort och säkerhet.

Clio Sport Tourer är en av de mest kompakta modellerna i sitt slag. En smart avvägning av snygg design, med sin tvära bakruta och praktiskt rymliga bagageutrymme på 439 dm3 (VDA). Lastutrymmet går att anpassa tack vare fällbara säten och den plana skjutbara bagagerumsgolvet som underlättar lasthanteringen.

Modellen har goda chanser att ta marknaden med storm - helt i linje med Renaults strategiska plan 2009. Modellen ska tillsammans med nyaste Clion göra Renaults utbud

inom B-segmentet ännu attraktivare. Clio Sport Tourer tillverkas av Bursa-fabriken i Turkiet.

I Sverige erbjuds kunderna följande motorer tillsammans med manuell eller automatisk växellåda: 1,2 16V (75 hk), TCE 16 V (100 hk) och 1.6 16V (112 hk).

Motorerna är moderna, kraftfulla och bränslesnåla med utmärkt körbarhet redan på låga motorvarv.

Pris från: 126 900:-.

Nu finns pressbilar hemma även på Renault Clio Sport Tourer. Kontakta Ronnie Rosen, 0706 450 330 för att boka en bil.