RENAULT X ROLAND-GARROS

RENAULT X ROLAND-GARROS

Renault levererar eldriven mobilitet som Premium Partner till Roland-Garros.100 Renault Megane E-Tech Electric ställs till förfogande. Renault lanserar sitt nya projekt “GIVE ME 5”, som riktar sig den yngre generation. Renault vill därmed öka intresset för tennis i städerna.

Renault har tecknat ett 5-årigt samarbete med Roland Garros - den internationella tennisturneringen som spelas från 16 maj till 5 juni på det distinkta röda gruset på Stade Roland Garros i Paris.

Som en del av en ny varumärkesstrategi har Renault beslutat att effektivisera sin globala marknadsföring så att den nu i första hand kommer att fokusera på sport.

För det första kommer man att fokusera på rugby, som i Frankrike är en jättestor sport och där det franska landslaget är i världseliten, för tillfället nummer två i världen. Här blir Renault huvudsponsor för det franska rugbyförbundet som ligger bakom det franska rugbylandslaget med säte på Stade de France i Paris.

Den andra sporten Renault kommer att fokusera sin energi på är tennis. Renault har precis skrivit på ett femårigt partnerskap med Roland - Garros, den internationella Grand Slam-tennisturneringen som spelas på det karaktäristiska röda gruset i Paris.

Varje år lockar den franska Grand Slam-turneringen världseliten, och är ett av de mest prestigefyllda sportevenemangen i världen. De gemensamma nämnarna mellan Renault och Paris Grand Slam-turneringen är många. Båda har samma rötter. De har sitt ursprung i Frankrike, med starka internationella ambitioner och gemensamma värderingar "Made in France".

Ett del i samarbetet innebär att 100 Nya Renault Megane E-Tech Electric är tillgängliga under turneringen, som en del av både ett hållbart och socialt ansvarsfullt fokus.

Samtidigt lanseras kampanjen "Give Me 5" som riktar sig till den yngre generationen. Renault kommer att främja tennis i storstäder genom att renovera tennisbanor i lokala områden. För att medfinansiera detta har man hittat ett ganska roligt sätt. Varje gång en boll går i nät i turneringen innan den landar på motståndarens planhalva – vilket händer ungefär 2000 gånger under turneringen, skänker Renault ett belopp för renovering av tennisbanor i lokala områden.

Är du tennis-intresserad ser du förstås även den franska turneringen och då kan du inte undvika att se Renaults nya logga. Det finns på alla nätverk på turneringens fem huvudbanor.

OM RENAULT

Renault, ett historiskt mobilitetsmärke och pionjär inom elfordon i Europa, har alltid utvecklat innovativa fordon. Med den strategiska planen "Renaulution" har Renault inlett en ambitiös, värdeskapande transformation som går mot ett mer konkurrenskraftigt, balanserat och elektrifierat utbud. Dess ambition är att förkroppsliga modernitet och innovation inom teknik, energi och mobilitetstjänster inom fordonsindustrin och utanför.

OM ROLAND-GARROS

Roland-Garros är ett evenemang som inte får missas, en åsikt som delas av sportfans och allmänheten. 2021 års turnering sändes i 222 länder världen över, vilket bekräftar turneringens status som ett förstklassigt internationellt sportevenemang. Turneringen arrangeras av franska tennisförbundet och Roland-Garros är den enda Grand Slam-turneringen som spelas på lera, en av de äldsta och ädlaste ytorna i tennisens historia.