Nya Renault Captur

​PREMIÄR FÖR NYA RENAULT CAPTUR PÅ FRANKFURT MOTORSHOW

PREMIÄR FÖR NYA RENAULT CAPTUR PÅ FRANKFURT MOTORSHOW

Captur har sålts i 1,5 miljoner exemplar i 80 länder world wide  sedan lanseringen 2013 och blev snabbt en bästsäljare i sitt segment. 2018 såldes 230 000 bilar över hela världen. Även i Sverige är Captur mycket populär och har sålts i mer än 18 500 ex.

Den 10 september presenterar Renault den andra generationen av sin bästsäljare för första gången på Frankfurt Motorshow. Thierry Bolloré (VD för Renault S.A.) och Renaults designchef Laurens van den Acker presenterar bilen i en speciell lounge som ligger direkt intill ”Festhalle of Messe” (Panorama-rum, 1:a våningen) . Presskonferensen börjar kl 14.00 men ”loungen” är öppen från kl 08.00 – 18. 00 den 10 september.

Om du besöker IAA i Frankfurt i år, är du välkommen till "NYA CAPTUR PRESSKONFERENS".  I Nya Captur-loungen kommer experter och företagsrepresentanter från Renault att finnas tillgängliga för diskussioner om design, teknik och motorer för bilmodellen.

Nya Renault Captur kommer att lanseras i slutet av 2019. I Sverige sker lanseringen i början av 2020.

Med över 1,5 miljoner sålda bilar är Renault Captur Europas största SUV. Den nya generationen övertygar med en ännu mer koncis design, en helt ny interiör med en högkvalitativ look och ett helt förnyat motorprogram som inkluderar Renaults första plug-in-hybrid med lansering 2020. Ytterligare höjdpunkter är ”Highway and Traffic Jam” assistenten, tillgänglig för modellen för första gången, och det nya multimedia-systemet, EASY LINK.