Dacia Bigster Concept

DACIA PRESSNYHETER 2021-02-09

Sammanställning av de senaste pressnyheterna från Dacia

Mer Dacia, fortfarande Dacia (14/01/2021)

Som en del av Groupe Renaults Renaulution-strategi presenterade Dacia sin femårsplan.

Länk till pressmeddelande

Nya Dacia Sandero utsågs till Årets Bil av L’Argus (29/01/2021)

Helt Nya Sandero har just utsetts till Årets bil 2021 av den franska biltidningen L'Argus.

Nya Dacia Sandero, den mest sålda personbilen i Frankrike i januari

Nya Sandero har nyligen lanserats i Europa och har redan fått ett varmt välkomnande från allmänheten. Sandero är det bästsäljande fordonet i Europa sedan några år. Framgången med nya generation av Sandero gjorde att modellen blev den bästsäljande personbilen i Frankrike i januari.

Dacia gör entré i C-segmentet och visar upp Bigster Concept.

Bigster Concept visar upp en SUV, som kommer att göra C-segmentet tillgängligt för Dacia. Fordonet kommer att vara robust och rymligt och en riktig C-segment-SUV med de väsentligaste funktionera.

Nya Dacia Sandero och Sandero Stepway lanseras i Sverige

Den tredje generationen av Dacia Sandero och Dacia Sandero Stepway representerar ett design- och tekniksprång och erbjuder enkla, rymliga och robusta fordon till marknadens bästa pris. I Sverige är orderböckerna öppna för beställning. Pris från 116.900:- för Sandero och från 126.900 för Sandero Stepway.

Länk till pressmeddelande

OM DACIA: Bilmärket Dacia ingår i Groupe Renault. Dacia finns i 44 länder, huvudsakligen baserat i Europa och länderna runt Medelhavet. Dacia skapades i Rumänien 1968, varumärket köptes och återlanserades av Groupe Renault med ankomsten av Dacia Logan 2004. Dacia erbjuder det bästa priset för bilar på marknaden. Tack vare sina stjärnmodeller - Logan, Sandero & Duster - har varumärket blivit en framgångssaga. Hittills har Dacia sålt mer än 7 miljoner fordon.