Ett nytt sälj- och annonsverktyg för all handel – helt gratis!

Rea.se är den nya sajten som vänder sig till företagare och konsumenter. Under det självklara namnet www.rea.se erbjuder vi all handel inom Sverige ett nytt verktyg för att publicera sina reor, utförsäljningar, kampanjer och speciella erbjudanden – helt gratis! På sidan ges möjlighet att annonsera under tre olika avdelningar: rea-annonser, rea-klockan samt rea-deals.

Vår målsättning är att all svensk handel skall kunna spegla sina realisationer och erbjudanden oavsett om man bedriver onlinehandel eller har en markbutik. Här ges även småföretagare eller företag utan marknadsbudget en möjlighet att synas. Rea.se står för den tekniska leveransen av företagets annonser samtidigt som vi på ett roligt och attraktivt sätt erbjuder dem till våra besökare.

Företagen lägger själva upp sina annonser genom att först registrera sig på sajten. Här får de tillgång till ett medlemskonto innehållande bl.a. enkla mallar för annonsering.

Med en lättnavigerad sajt både för annonsören och besökaren tror vi att alla skall finna det riktigt intressant med tre typer av olika annons- och shoppingmöjligheter.

Röd, orange eller grön? Vilken färg du än är, gör du en bra affär!

Rea-annonser - billigare helt enkelt. Ett stort och brett utbud av rea-varor från hela Sverige. Här kan man med fördel fönstershoppa och lätt guida sig till de produkter som man är intresserad av genom att använda kategorilistan. Med ett enkelt klick på en rea-annons genomför man sitt köp i annonsörens webbshop alternativt samlar information för att besöka markbutiken.

• Annonsören har ett enda krav från oss och det är att varan skall vara nedsatt med minst 20% och att annonsen får ligga ute max 2 månader.

Rea-klockan – hur länge vågar du vänta. Lika enkelt och roligt som det låter! Det finns ett startpris på en unik produkt eller tjänst som sedan tickar ned i takt med att klockan går. När priset känns rätt stoppar man ”klockan” och varan/tjänsten är såld. Men man får inte vänta för länge för någon annan kanske hinner stoppa ”klockan” och man missar då ett bra erbjudande.

• Annonsören sätter ett startpris (ordinarie pris) på en vara eller tjänst, samt ett lägsta möjliga dolt pris ställt mot en tidsaxel. Tick-tack … priset tickar nedåt och så är klockan igång!

Rea-deals – unika erbjudanden. Ett mycket populärt sätt att presentera bra erbjudanden på är olika ”deals”. Våra rea-deals är endast riktade till, och bokningsbara för våra medlemmar! Vi garanterar att ett erbjudande är nedsatt med minst 30%!

• Annonsören får hos rea.se behålla hela kakan av försäljningen! De flesta "deals" som idag erbjuds presenteras ungefär på samma sätt men de som driver sajten tar dock alla en provision på mellan 20-50% av annonsören. Hos rea.se annonserar man gratis och kan därför erbjuda kunden ett ännu lägre pris samtidigt som deras marginaler ökar på varje deal.

Konsument. Som medlem kan man stoppa en ”klocka” eller boka en ”deal” och då behöver man krediter på sitt medlemskonto. En kredit har ett värde av 20 kronor och krediterna laddar man enkelt på via betalningssystemet Payson.

När en medlem stoppar ”klockan” eller bokar en ”deal” skapas ett avtal mellan säljare och köpare. Rea.se skickar nu en e-postbekräftelse till båda parter. Säljaren skickar varan eller informerar om hur produkten eller tjänsten kan hämtas/utnyttjas på plats samt hur betalningsförfarandet skall ske.

Via vårt ”deals-brev” skickar vi nyinkomna erbjudanden som matchar kundens önskemål. Som prenumerant kryssar man i det län och de kommuner som man har i sin närhet samt de kategorier som ligger i sitt intresseområde.

Fördelar med att annonsera hos rea.se

• Exponering utan egen marknadsföringsbudget i en ny kanal!
  • Tillgänglighet - lägg upp annonser i enkla mallar, dygnet runt!
  • Oanade möjligheter – bestäm själv pris, antal, datum, fraktfritt eller hämtpris!
  • Breddar företagets kundregister då alla avslut och kunduppgifter tillfaller annonsören!
  • Medlemskap och annonsering är 100% gratis!

Vi hoppas på många fantastiska rea-annonser, spännande rea-klockor och unika rea-deals så att rea.se kan bli den självklara ”rea-sajten” för både konsument och annonsör.

www.rea.se - "billigare helt enkelt"

• Livsstil, mode, fritid

Rea.se är den nya sajten som vänder sig till både företagare och till konsument. Under det självklara domännamnet www.rea.se erbjuder vi all handel inom Sverige ett nytt verktyg för att publicera sina reor, utförsäljningar, kampanjer och speciella erbjudanden – helt gratis! Sidan är uppdelad i tre olika ben: rea-annonser, rea-klockan samt rea-deals. Alla med en och samma inriktning, dvs. så bra erbjudanden för konsumenten som möjligt.

Hans Lager

Presskontakt VD/Grundare +46704954600