Ny huskollektion sätter ny standard med solceller från GruppSol

Ny huskollektion sätter ny standard med solceller från GruppSol

Med fokus på mindre energiförbrukning och lägre klimatpåverkan - så beskriver Fiskarhedenvillan sin nya husserie Atmosfär som nu lanseras med solceller från GruppSol som standardutförande. En riktning för framtiden som ska förenkla för husbyggare att göra medvetna val.

GruppSol både växer snabbt och siktar högt med en vision att via solceller uppnå 100% solel till din elbil och fastighet. Nu integreras GruppSols lösningar i Fiskarhedenvillans nya huskollektion Atmosfär där solceller ingår som standard redan från start.

Det känns såklart både jättebra och roligt att som leverantör och gemensam vinnare av Årets Solcellsanläggning 2022, vara med och driva på ett initiativ som detta. Jag är övertygad om att fler husleverantörer och byggbranschen över lag kommer att följa trenden där hållbara lösningar är vägen mot framtidens bostadsbyggande, säger Daniel Magnergård på Gruppsol.

Husen i Atmosfär-kollektionen ligger långt under Boverkets krav på energiförbrukning med både solpaneler, extra-isolerade ytterväggar samt ventilation med effektiv värmeåtervinning som bidragande faktorer.

Atmosfär har skapats utifrån vad vi lärt oss om hållbarhet. Vi hoppas att vi kan inspirera branschen att bygga på mer hållbara sätt. Husen är utformade med noga utvalda material som gör att de både är energisnåla och har en lägre koldioxidbelastning. Detta är vår första huskollektion med solceller som standard och vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete tillsammans med GruppSol, säger Gunnar Jönsson på Fiskarhedenvillan.

Sverigepanelen Superblack Shingled
För den nya huskollektionen levereras Sverigepanelen Superblack Shingled 400 watt - en modern stilren panel med en tilltalande helsvart design och den senaste tekniken. Liksom GruppSols övriga sortiment så är produkten kravställd utefter nordiskt klimat, hållfasthet och garanti.