Mot ett grönare Norden - Fiskarhedenvillan AB och GruppSol AB i samarbete

Mot ett grönare Norden - Fiskarhedenvillan AB och GruppSol AB i samarbete

Fiskarhedenvillan AB har tecknat avtal med GruppSol AB, för att i varje nytt hus kunna erbjuda sina kunder ett mer miljövänligt och hållbart boende tack vare GruppSols patenterade produkt SMART SOLAR ROOF®.

– Vi väljer produkten från GruppSol för att det skapar nytta både för våra kunder och för miljön. Deras produkter kan producera nära 200 W/kvm grön el. Det är nästan dubbelt så mycket som andra integrerade lösningar vi tittat på, säger Jonas Nilsson, teknisk chef på Fiskarhedenvillan AB.

GruppSols sortiment med gröna lösningar leds av Sverigepanelen, batterilager, laddbox för bil, innovativa fasadlösningar och SMART SOLAR ROOF®. Samarbetet är ett stort steg för GruppSol som företag i jakten på att nå ett mer hållbart Norden, menar VD:n Daniel Magnergård.

– Vi är mycket stolta över att ett så välrenommerat bolag som Fiskarhedenvillanväljer SMART SOLAR ROOF® från GruppSol. Ett kvalitetsbetyg för oss som bolag och för våra gröna innovationer för den nordiska marknaden.

GruppSol arbetar för att leverera de bästa solcellstaken och vidare tekniska lösningar i Norden. I fokus ligger prestanda, design, hållfasthet och garantier. Våra lösningar inom High Performance Solcellstak™ med halvcellsteknik kommer vara gynnsamt för Fiskarhedenvillans kunder, menar Mattias Hansson, CTO på GruppSol AB.

– Kunderna kommer nå högst avkastning per kvadratmeter samtidigt som husets värde ökar kraftigt då elkostnaden, som är en stor driftspost i fastigheten, närmast försvinner.

Fiskarhedenvillan vill kunna erbjuda sina kunder valmöjligheten att bo och leva i hållbara och miljövänliga bostäder. Bolaget lever efter en miljöpolicy om att bedriva sin verksamhet på ett sätt så eventuell negativ miljöpåverkan minskar, därför var GruppSol ett självklart val.

– Vi på fiskarhedenvillan har stort fokus på hållbarhet och vi arbetar löpande med att minska klimatavtrycket i vår produkt. Vi ser att vårt nya solcellserbjudande är en viktig milstolpe i vår utveckling, säger Erik Jäderbrink verksamhetsutvecklare på Fiskarhedenvillan AB.

Kontakt:

Jonas Nilsson Teknisk chef Fiskarhedenvillan, +46 243 79 41 51, jonas.nilsson@fiskarhedenvillan.se

Erik Jäderbrink, Verksamhetsutvecklare, +46 243 55 92 21, erik.jaderbrink@fiskarhedenvillan.se

Mattias Hansson, CTO GruppSol AB. +46 702-12 12 59, mattias.hansson@gruppsol.se

Daniel Magnergård, VD GruppSol AB. +46 768-79 39 09, daniel.magnergard@gruppsol.se