Raymond Solid State batteri

Grönt ljus! Raymond Solid State batterier blir en ickefråga

Raymond välkomnar Skatteverkets nya beslut som gör det möjligt för privatpersoner att få skattereduktion, inte bara för batterier som används för att lagra egenproducerad el utan även för användning av stödtjänster. Skatteverket ändrar alltså sin tidigare tolkning och följer Skatterättsnämndens besked.

Nu kan du få upp till 50% i avdrag för batterilager som också används för flex- och stödtjänster, vilket gör investeringar i modern batteriteknologi som Solid State mer attraktiva och lönsamma. För att få skattereduktion krävs att batterierna huvudsakligen används för att lagra egenproducerad el, men det påverkar inte rätten till skattereduktion om de också används till stödtjänster.

Raymond har sett en drastiskt ökad efterfrågan på Solid State batterier sedan beskedet kom.

-Vi märker att allt fler nyttjar de nya reglerna för att kunna optimera sina energisystem med avdrag från Skatteverket. Tack vare det gröna avdraget kan vi tillsammans med våra kunder, avlasta elnätet och driva energiomställningen framåt säger Lina Jeverstam vd på Raymond och fortsätter.

-Solid State batterier blir det självklara valet för alla som vill maximera sin energieffektivitet och samtidigt generera passiv inkomst. Vi på Raymond är stolta över att kunna erbjuda våra kunder den senaste teknologin inom energilagring.

Grönt avdrag:
Du kan få 50 000 kronor i avdrag per person och år. Flera husägare kan nyttja skatteavdraget, vilket innebär att ett par som äger huset tillsammans kan få 100 000 kronor i avdrag per år förutsatt att man har betalat tillräckligt med skatt.

Varför väljer kunder Solid State batterier?

Raymonds unika Solid State batteri är kravställt för att maximera din avkastning och optimera din energianvändning på flera sätt:

• Hög säkerhet: Solid State tekniken eliminerar risken för termisk rusning.
    • Hög effekt: Solid State tekniken ger högre i- och urladdningseffekt (C-värde 1)
    • Balansera elnätet: Få ersättning för att bidra med flex- och stödtjänster.
    • Kapa effekttoppar: Sänk dina kostnader genom att undvika höga effektavgifter från elnätsbolagen.
    • SPOT-prisoptimering: Ladda ditt batteri med billig nätel och använd det när elpriset är högt.
    • Öka egenanvändningen av solel: Ladda batteriet med solenergi under dagen och använd den på natten.
    • Offgrid/nödström: Batteriet kan försörja din villa med ström vid strömavbrott.

Raymond Solid State batterier erbjuds i skalbara moduler mellan 10,8kWh till 300kWh för villamarknaden, Bostadsrättsföreningar och kommersiella företag.