Ramirent satsar på egen liftverksamhet – säljer sin aktiepost i Stavdal Lift AB

Stavdal Lift AB har varit ett delägt bolag i Ramirent Holding AB, vilket nu säljer sin andel till den andra delägaren Hammarvikens Industri AB. -Liftar är ett strategiskt produktområde inom Ramirentkoncernen och försäljningen sker som ett led i Ramirents strategi att bygga upp en självständig liftverksamhet som täcker hela den svenska marknaden, säger Ramirents vd, Mikael Öberg. I och med att vi tydliggör verksamheten kan vi med större kraft fortsätta att bygga upp det nya varumärket Ramirent. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Öberg, vd Ramirent AB, 031-57 84 30, 070-671 90 04 Bianca Timoteusson, informationsansvarig Ramirent AB, 031-57 84 31, 070-658 63 07 __________________________________________________________ RAMIRENT AB Tagenevägen 25, 425 37 Hisings Kärra Telefon 031-57 84 00 Fax 031-57 84 21 E-post info@ramirent.se www.ramirent.se Ramirent är ett av Nordens ledande maskinuthyrningsföretag som erbjuder maskiner, utrustning och servicetjänster till den professionella marknaden. Ramirent AB är ett helägt dotterbolag till finska Ramirent Oyj. Ramirentkoncernen omsätter cirka 3 Mdr SEK, varav den svenska verksamheten svarar för 30 procent.