Igår klipptes banden till nya kundcentret i Länna. Representanter från såväl Ramirent som ägarkoncernen Loxam fanns på plats.

Ramirent öppnar nytt kundcenter i Länna

Idag öppnar Ramirent sitt 73 kundcenter i Sverige, en 400 kvadratmeter stor byggnad i Länna i Huddinge kommun strax söder om Stockholm. På plats under gårdagen var flera personer från ägarkoncernen Loxam, där Ramirent ingår.

– Att öppna här i Länna, ligger helt i linje med att vi vill vara den lokala maskinuthyraren som finns nära kunden. Det ska vara enkelt att ta sig till oss, samtidigt som det är bra för miljön när kunderna inte behöver köra så långt, sa Gérard Déprez, CEO för Loxamkoncernen, när han deltog vid en intern invigningsceremoni under onsdagen.

I det nyöppnade kundcentret i Länna erbjuder man hela Ramirents utbud av små- och medelstora maskiner med allt från anläggnings- och byggmaskiner till handmaskiner, liftar och mindre grävmaskiner.

– Vår ambition är att vi ska vara ett lättillgängligt kundcenter, som det är smidigt att ta sig till och där vi ger snabb och bra service. Har våra kunder behov av bodar eller större maskiner, ordnar vi det genom leveranser från centrallagret i Brunna eller från någon av de större kundcentren intill, säger kundcenterchef Fredrik Modigh.

Byggnaden är 400 kvadratmeter stor, med en tälthall för större maskiner som tål kyla och en tomt på 1000 kvadrat.

– Vår miljöprofil är viktig. Vi satsar på gröna batteridrivna maskiner och på maskiner som går på förnybart bränsle. Dessutom är våra nya lokaler anpassade för en bra avfallshantering, säger Fredrik Modigh.

I regionen pågår flera byggprojekt och på kundcentret i Länna är anläggningen utformad så att man snabbt ska kunna hjälpa små- och medelstora kunder i sin dagliga verksamhet, såväl som större byggprojekt i området.

Initialt kommer här att jobba tre personer, men ambitionen är att man ska rekrytera ytterligare en innesäljare när verksamheten har kommit igång. Kundcenterchef Fredrik Modigh, som har arbetat på Ramirent sedan 2014, lovar tilltugg och erbjudanden under de första öppningsdagarna, för att fira den nya etableringen i Länna.

Bildtexter:

Igår klipptes banden vid en intern invigning av nya kundcentret i Länna. Från vänster: Mikael Olsson (VD Ramirent Sverige), Erik Bengtsson (VD Ramirentkoncernen), Fredrik Modigh (kundcenterchef Länna), Stephan Henon (styrelseledamot Ramirent) och Gérard Déprez (CEO Loxamkoncernen). Foto: Ramirent

Nyöppnade Länna är Ramirents 73:e kundcenter i Sverige. Här jobbar frv Daniel Magnusson, Fredrik Modigh och Alex Aravena. Foto: Ramirent

För ytterligare information:

Fredrik Modigh, Kundcenterchef Länna
Tel +46 8 556 205 06
Mobil + 46 7 08 99 04 26
fredrik.modigh@ramirent.se

RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och övriga industrier. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör vi genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag, inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, vilket är världens tredje största maskinuthyrningsbolag.

Ramirent förvärvade maskinuthyrningsbolaget Stavdal under 2019, vilket innebär att Ramirent nu blir marknadsledande inom den svenska maskinuthyrningsbranschen.

Gear Up. Ramirent – Din lokala maskinuthyrare.

Besök oss på www.ramirent.se eller följ oss på Facebook och Linkedin