Ramirent finalist i Stora Arbetsmiljöpriset

Av 102 sökande arbetsplatser är maskinuthyrningsföretaget Ramirent AB en av tre som kommer att tilldelas pris i kategorin privat sektor. – Det är mycket hedrande att Ramirent är i final bland så många kvalificerade tävlande! Vi bedriver ett gediget och systematiskt arbetsmiljöarbete och i kombination med vårt långsiktiga och framgångsrika arbete med att bygga en företagskultur utifrån våra gemensamma värderingar har vi nått vinster både i trivsel på arbetsplatsen och i ett starkt förtroende hos våra kunder, säger Ramirents vd Mikael Öberg. Årets tema för Stora Arbetsmiljöpriset är arbetsplatsens kultur och värderingar vilket för Ramirents del visat sig vara mycket viktigt för företagets utveckling och framgång. – Ramirents företagskultur kännetecknas av att medarbetarna ska känna identitet med, tillhörighet till och stolthet över Ramirent som arbetsgivare och företag. Det finns en anda i företaget, Ramirentandan, som innebär att sätta kunden i centrum. Andan gäller även inom företaget – vi hjälps åt, vi är engagerade, vi ser möjligheter, inte problem, säger Mikael Öberg. David Pöntinen, projektledare för Stora Arbetsmiljöpriset, tycker att årets startfält är bättre än någonsin och menar att juryn har haft ett tufft jobb med att välja ut finalisterna. – I år har vi de bästa av de bästa. De är kreativa, visionära och har en röd tråd i verksamheten. Det de säger blir också gjort, säger han i tidningen Du & Jobbet. Stora Arbetsmiljöpriset är Sveriges största arbetsmiljötävling och arrangeras av Arbetsmiljöforum och tidningen Du & Jobbet. Prisutdelningen sker i Globen den 7 oktober på Working Life 2008, en mötesplats för arbetsmiljöfrågor som anordnas av Arbetsmiljöforum. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Öberg, vd Ramirent AB, 031-57 84 30 Bianca Timoteusson, informationsansvarig Ramirent AB, 031-57 84 31 Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Idag arbetar närmare 620 personer i Ramirent. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.