Erik Alteryd utsedd till vd för Ramirent AB

Erik Alteryd utsedd till vd för Ramirent AB

Erik Alteryd, civilingenjör (född 1963), är utsedd till vd för Ramirent AB och påbörjar sin nya anställning senast i juli 2013. Han kommer även att vara medlem i Ramirent-koncernens ledningsgrupp.

Ramirent AB är det näst största maskinuthyrningsföretaget i Sverige med 84 kundcenter över hela landet och en årlig omsättning på 1,6 miljarder kronor (2011).

– Jag är mycket glad att hälsa Erik välkommen till Ramirent-koncernens ledningsgrupp. I sin nya roll tillför han djup kunskap om byggindustrin som kommer att få direkt avsättning i arbetet med att ännu bättre tillgodose våra kunders behov, säger Magnus Rosén vd Ramirent-koncernen.

Erik Alteryd har lång erfarenhet av arbete inom byggindustrin. Närmast kommer han från Veidekke där han verkat som vd för Veidekke Entreprenad och tidigare som regionchef för Bygg Stockholm under tiden 2004-2009 inom samma företag. Mellan 1989 och 2003 hade Erik olika ledande befattningar inom Skanska-koncernen.

Erik Alteryd efterträder Peter Dahlsten som lämnade Ramirent AB den 9 oktober. I anslutning till att Erik Alteryd tillträder som vd flyttar det svenska huvudkontoret från Göteborg till Stockholm där han kommer att vara placerad.

För mer information kontakta:
Magnus Rosén, vd och koncernchef Ramirent-koncernen, tel +358 20 750 2845,
e-post: magnus.rosén@ramirent.com.

Regioner

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor.

Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirent-koncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.