Svärtinge Skola (digital animering)

Ramirent levererar när NCC bygger ny skola i Svärtinge, Norrköping

Sedan 2014 har befolkningen i Svärtinge i Norrköping ökat med flera hundra invånare på några få år. Idag bor nära 3 400 invånare på orten, varav en stor andel är skolbarn. Därför har Norrköpings kommun bestämt att bygga en ny skola i området Svärtinge skogsbacke med utsikt mot sjön Glan.

Svärtinge Skola ska rymma en förskola och elever upp till klass sex. Bakom bygget står det kommunala fastighetsbolaget Norrevo – med NCC som totalentreprenör för byggnationen.

- Tack vare vårt historiskt goda samarbete med NCC har byggföretaget givit Ramirent i Norrköping uppdraget att leverera modul- och maskinlösningar till projektet, som startar i början av januari 2019 och beräknas vara klart i januari 2021, säger Ingemar Kindgren, säljare på Ramirent.

Ramirent Norrköpings kundcenterchef Björn Jehrlander och säljaren Ingemar Kindgren håller som bäst på att planera leveranser av moduler och maskiner till projektet, vars projektsumma beräknas uppgå till 200 miljoner kronor.

- Vi är naturligtvis glada över att ha fått uppdraget och ser fram emot att kavla upp ärmarna i ännu ett gott samarbete, säger Ingemar Kindgren.