Quality Resort etablerar sig i Östersund

Quality Resort etablerar sig i Östersund

Nu är det klart att det nya hotell som byggs på Frösön utanför Östersund blir en del av kedjan Quality Resort. Detta genom ett franchiseavtal mellan Nordic Choice Hotels och Frösö Park Hotel AB. Hotellet med sina 202 rum öppnar i maj 2015 och får namnet Quality Hotel & Resort Frösö Park.

- Det känns väldigt bra att kunna erbjuda våra gäster ännu ett fantastiskt hotell. Jag är särskilt glad över att hotellet kommer att ta vara på sitt vackra läge och ha en tydlig natur- och idrottsprägel, vilket passar vår profil utmärkt. Jag ser fram emot maj då de första gästerna kommer att kunna checka in, säger Eivind Tangvik kedjedirektör för Quality Hotel & Resort.

Hotellet som är det första som byggs på 20 år i Östersund kommer att ståta med 202 hotellrum med totalt 700 sängplatser, 10 sviter samt konferenskapacitet för 4400 personer. I en särskild festvåning på hotellet kommer 500 gäster kunna äta och i det intilliggande Frösö Convention Center finns platser för ytterligare 2000 matgäster.

- Via Nordic Choice Hotels får vi ännu starkare muskler. Deras erfarenhet och nätverket med bland annat en miljon Choice-medlemmar kommer ge nya gäster och locka event, kongresser och konferenser till Östersund och Jämtland, säger Björn Hemmingsson, VD Frösö Park Hotel AB.

Med Quality Hotel & Resort Frösö Park utökas Nordic Choice Hotels hotellportfölj i Jämtland. Sedan tidigare finns Clarion Hotel Grand i Östersund och Copperhill Mountain Lodge i Åre.

För mer information kontakta:Eivind Tangvik, Kedjedirektör Quality Hotel & Resort, tfn +47 977 38 777
Björn Hemmingsson, VD Frösö Park Hotel AB, tfn +46 70 222 85 05

FAKTARUTA

Antal rum & bäddar
202 rum och 700 bäddar
10 sviter

Konferenslokaler
Lokaler för totalt 4 400 deltagare
Konceptrum som t.ex. Köket, Vardagsrummet och Biblioteket
25 olika mötesrum, det största är på över 3 000 kvadratmeter
Totalt 6 500 kvm.

Festvåningar
500 gäster i festvåningar på hotellet
2 000 sittande matgäster i Frösö Convention Center

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 184 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

QUALITY HOTEL™ – For your moment.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Norden, och marknadsför restaurangerna The Social Bar & Bistro och NÒR. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/