Ny driftsdirektör för Quality Resort

Ny driftsdirektör för Quality Resort

Richard Paulsen (44) är ny driftsdirektör för Quality Resort.

- Det är en aktiv och engagerad driftsdirektör som nu tar tag i nya arbetsuppgifter inom Quality Resort. Richard blir central i utformningen av kedjans utveckling. Han har under sin tid i Choice levererat goda resultat och har jobbat mycket med att bygga hotellkedjans varumärke. Vi är otroligt nöjda med att få med honom i laget, säger Eivind Tangvik, kedjedirektör för Quality Hotel & Resort.

Richard övertar positionen som driftsdirektör från André Schreiner som blir ny direktör för Clarion Hotel Royal Christiania. Richard är i dag hotelldirektör på Quality Hotel & Resort Sarpsborg, ett uppdrag som han kommer fortsätta med samtidigt som han nu får ansvaret för uppföljningen av samtliga Quality Resort-hotell i Norge och Sverige.

- Quality Resort är upplevelsehotell! Hos oss hittar du enastående matkoncept, poolområden, klätterväggar, SPA, bubbelpool eller promenadstigar, skidmöjligheter och golfbanor. Vi ska göra besöket helt stressfritt för våra gäster. Jag gläder mig åt att ta Quality Resort till nya höjder tillsammans med många duktiga ledare och medarbetare, säger Quality Resorts nye driftsdirektör Richard Paulsen.

Richard har lång ledarerfarenhet från hotell, resliv, sälj, varumärkesbyggande och mediebranschen. De senaste sju åren har han arbetat inom Nordic Choice Hotels. Han var först sälj- och marknadschef i Sarpsborg innan han blev hotelldirektör på Hafjell. På en mycket tuff marknad har hans team klarat att leverera imponerande resultat med historiska omsättningsrekord utöver en följd av gästutmärkelser. Tidigare var Richard nästan 20 år i mediebranschen där han hade ansvaret för flera större och framgångsrika medieföretag.

- Richard är en tävlingsmänniska med fullt fokus på gästupplevelse och resultat. Han kommer att arbeta för att odla och tydliggöra profilen för det som ska vara Sveriges och Norges bästa aktivitetshotell. Framtiden för Quality Resort ser ljus ut med Richard i spetsen, säger Eivind Tangvik.

Richard tillträder sin nya position omgående.

För mer information kontakta:Eivind Tangvik, kjededirektør Quality Hotel & Resort
E-post: eivind.tangvik@choice.no

Richard Paulsen, driftsdirektør Quality Resort
E-post: richard.paulsen@choice.no, tfn: +47 41414999

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 184 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

QUALITY HOTEL™ – For your moment.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Norden, och marknadsför restaurangerna The Social Bar & Bistro och NÒR. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/