Ja, han gick förbi och letade efter sina renar, hade lite bråttom verkade det som.

GOD JUL!

Snacka om annorlunda jul. Man får vara glad om Tomten hittar sina renar i de här tiderna. Men vi vill i alla fall passa på att önska en riktigt god jul och presentera vinnarna i QTF:s jultävling. Se nedan.

Försök att göra någonting vanligt och någonting ovanligt så blir det nog en god jul trots allt. För egen del tänker jag lägga en ny sak på julbordet – Burbon Bacon Jam. Fick tipset av Richard på QTF och testade att göra den till hamburgare häromdagen. En riktig höjdare som lär ha sitt ursprung på en restaurang i Notting Hill, London. Förmodligen passar den till såväl köttbullarna som prinskorven, skinkan och revbensspjällen. Och för att någonting ska vara som vanligt även i år så tänker jag slumra en stund framför Kalle och hans vänner på TV:n. Det var många år sedan jag såg tomten måla schackbrädet rutigt, Lufsen rulla över sin köttbulle till Lady eller Askungen tappa skon. Jag brukar vakna när Bengt Feldreich och Benjamin Syrsa stämmer upp i "Ser du stjärnan i det blå" och då brukar jag alltid vara lite hungrig.

Pristagare JULTÄVLINGEN

1. Magnus Ullström, Afry Bollnäs

2. Mats Sturesson, Brf Karlshamnshus nr 9 i Karlshamn

3. Fredrik Johansson, Klara Arkitekter i Karlstad

4. Helena Riihiaho, Uppsala

5. Anderz Johansson, Halmstad

6 Niclas Olofsson, Regionfastigheter, Eksjö

7. Eva Larsson, Ragundahem i Hammarstrand

8. Per-Olof Mossberg, Stockholm

9. Jan-Eric Andersson, Ikano Real Estate Sundbyberg

10. Jonathan Palmdahl, Svenshögen

God Jul och håll er friska!

önskar vännerna på QTF