Snabba Resultat - 5:2 Dieten

Alla söker resultat, och snabbt ska det gå. Men arbetar man konsekvent för att bibehålla dem, eller är det risk för att det bara görs kortsiktigt och sedan urvattnas?

Läs inlägget i sin helhet på Qeep.se och ta del av Olles tankar kring hur man skapar ett hållbart resultatarbete: Snabba Resultat och 5:2-dieten

• performance management
  • förändringsledning
  • managementkonsult
  • resultat
  • 5:2 diet
  • 5:2-dieten
  • snabba resultat
  • olle träskman
  • qeep consulting
  • reengineering
  • execution

Ebba Åsly Fåhraeus

Presskontakt Chief Communication Officer and Business Development Director +46 73 4000 433

Inspirerande Frukostseminarium med Qeeps managementkonsulter i Västerås

Varför lyckas vissa ledare med att skapa resultatmässiga och kulturmässiga genombrott? Välkommen till ett frukostmöte på Scandic Västerås där du som VD, försäljningschef eller affärsområdeschef får höra mer om hur Qeep får sina kunder att skapa de resultatgenombrott få trodde vara möjliga.

Hur rekryterar man en resultathjälte?

Vår Qeepcoach Fredrik Wall har under många år arbetat med att formge ledarskapskulturer i olika organisationer och har sett sin beskärda del av rekryteringsprocesser. Här delar han med sig med några av de funderingar du och en blivande medarbetare bör resonera kring för att se till att få rätt person på rätt plats.

Är din framtid en förlängning av historien?

Mathias Bönnemark förklarar i detta inlägg hur vi lever kvar i förra årets kalender och historiens sätt att driva saker framåt. Alltid finns det olika omständigheter som gör att förändringar inte passar just nu. Känner du igen dig?

Rör inte min Trilingnöt!

Resultatexperten Olle Träskman synar veckan som gått och reflekterar över de smärtsamma förändringar som sker både i vår omvärld och närhet.

Var tog gaspedalen vägen?

Jan Jättne ställer sig frågan kring varför budgettider alltid likställs med åtstramning och kostnadsbesparing. Vad händer egentligen när vi minskar kostnadskontot och har vi missat något som kanske kan få oss att se annorlunda på framtiden?

Skydda Organisationen från Prognosen

När slutar prognosen att vara användbar och blir en del av en ond cirkel som sveper undan ambitioner och djärva målsättningar?

Tage Danielsson som president i USA?

Ja, det låter osannolikt. Men frågan är vad vi, hur osannolikt det än ter sig, kan åstadkomma när vi inte låter oss begränsas av valda sanningar?