Svenskt Butikskött är nominerade till Årets Leverantör 2012

Svenskt Butikskött är nominerade till Årets Leverantör 2012

På Dagligvarugalan som arrangeras av Fri Köpenskap uppmärksammas de personer och företag som under året gjort något utöver det vanliga inom Dagligvaruhandeln

Svenskt Butikskött är nominerade i klassen Årets leverantör med följande motivering.
”På en hård marknad med stor konkurrens från utländska producenter har Svenskt Butikskött målmedvetet arbetat för att erbjuda svenska kött- och charkprodukter med hög kvalitet. Med serien Smak av Gotland lyfter företaget butikens köttdisk och upplevelsen vid matbordet.”

Vi är otroligt glada och stolta för denna nominering och att det vi brinner för uppmärksammas på detta sätt känns väldigt spännande, säger Thomas Östlund VD Svenskt Butikskött.

Vi besitter hela värdekedjan med uppfödarna i och med förvärvet av Gotlands Slagteri år 2010. Vår mission: Att på ett ansvarsfullt sätt inspirera och utbilda konsumenten om kött, chark och tillagning med förhöjd smakupplevelse.