Proton Finishing Eskilstuna är nu IATF-certifierade

Proton Finishing Eskilstuna är nu IATF-certifierade

Proton Finishing Eskilstuna är bland de första ytbehandlingsanläggningarna i Sverige att få ett IATF-certifikat.

IATF står för International Automotive Task Force och är en kravstandard som bygger på ISO 9001 men med ytterligare 102st kravelement. IATF är riskfokuserad och syftar till att minska variationer i produktion och förbättra effektiviteten i tillverkningen.

"Certifikatet är ett kvitto på det arbete vi gjort och gör, vi är otroligt stolta över detta och det ger absolut ett mervärde till våra kunder" - Marcus Anderberg Platschef Proton Finishing Eskilstuna.

"Vi är otroligt stolta över vårt team på plats och alla runt omkring som arbetat för att detta skulle bli verklighet. Det finns ett starkt utvecklingsdriv inom företaget och att nu nått en IATF-certifiering är väldigt stort, men det betyder inte att drivet framåt stannar av, tvärt om, vi ökar takten istället - Henrik Dyberg DV Proton Finishing

Proton Finishing är en av Europas ledande ytbehandlare. Våra kunder verkar inom branscher som fordon, bygg och övrig verkstadsindustri. Vi finns på fem orter i Sverige och arbetar idag inom ett flertal olika processer inom såväl korrosionsskyddande som dekorativa ytbehandlingar med högsta kvalitet.
Proton Finishing är en del av Proton Group, läs mer om oss på www.protonfinishing.se