Projectplace lanserar nästa generation av sociala planeringsverktyg

Nya sociala planeringsverktyg stödjer den nya generationen projektsamarbete. Med sociala funktioner ligger utgångspunkten för samarbetet hos medarbetarna – något som engagerar och motiverar hela organisationen

Projectplace, ledande inom sociala samarbetsverktyg, erbjuder idag alla sina 700 000 användare att testa nästa generation verktyg för social planering. Social planering i Projectplace är en ny uppsättning arbetsverktyg som gör samarbetet till något verkligt socialt och uppmuntrar till delaktighet. Den nya versionen har en mängd nya funktioner och en helt ny design som hjälper teamet att lyckas med sina projekt. Uppdateringen är den första i en rad förbättringar som ska hjälpa organisationer att bli sociala företag.

– Grunden i projektsamarbete är människorna och vi har därför försökt utveckla ett onlineverktyg som är så socialt som möjligt, säger Johan Zetterström, VD på Projectplace.
– Den nya generationens planeringsverktyg kombinerar själva genomförandet med den övergripande planen, vilket gör projektmedlemmarna delaktiga i alla stadier. Det kommer att finnas stöd för social planering på alla våra olika plattformar, inklusive iPhones, Android-telefoner och iPads.

Nya sociala planeringsfunktioner:

• Planeringstavla: Visuell planeringssupport för samarbete utformad för högupplösta skärmar och läsplattor. Teammedlemmar och andra intressenter kan enkelt planera och samordna arbetet tillsammans. Genom att gruppera projektarbetet på planeringstavlor är det lätt att få en överblick över allt som händer.

• Ny tidslinje: Social planering med ett nytt interaktivt sätt att visualisera vägen mot genomfört projektet. Med den nya tidslinjen ser projektmedlemmarna de olika stegen mot projektmålet och håller koll på hur projektet fortskrider.

• Team Spirit: Baserad på modern beteendevetenskap mäter det nya verktyget projektmedlemmarnas sinnesstämning. Medlemmar kan ange hur nöjda de är, vilket ger projektledaren och intressenter en fingervisning om hur projektet går.

• Ny design: De nya funktionerna lanseras tillsammans med en helt ny design. Navigeringen är mer intuitiv och användarvänlig, vilket gör att användarna kan fokusera på arbetet med projektet. Dela dokument, kommunicera med teammedlemmar och hålla koll på arbetsuppgifter har aldrig varit enklare!

– När vi grundade Projectplace hade vi en klar vision om att skapa ett onlineverktyg där samarbete är i fokus, säger Mattias Hällström, chef för R&D och grundare av Projectplace.
– Allt eftersom åren gått har vi utvecklat verktyget mot vår grundfilosofi. Idag har den tekniska utvecklingen hunnit ikapp vår vision och vi har skapat en ny kraftfull generation verktyg för projektsamarbete.

De nya funktionerna finns nu tillgängliga i en testversion för Projectplace kunder. Alla nuvarande användare kan pröva dem genom att anmäla sig direkt i Projectplace. Den slutliga versionen offentliggörs senare i vår. I samband med den nya verktygsdesignen lanserar Projectplace också en helt ny webbsida

Kontaktperson för media:
Emma Hansson, Country Marketing Manager
Tel: 0768-63 37 31, E-post: emma.hansson@projectplace.com

Pressrum för medier: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

Följ oss:

• projektverktyg
  • testversion
  • projektsamarbete
  • samarbetsverktyg
  • android
  • ipad