Hanna Andersson, Affärsområdeschef Accelerated Learning & Mattias Matsson, Grundare PN.

PN satsar inom Salesforce för att bidra till digital kompetensutveckling

Salesforce tillhandhåller digitala plattformar som effektivt hanterar kundrelationer och är ett av världens ledande CRM-system. Idag råder en omfattande kompetensbrist inom Salesforce-marknaden med en växande efterfrågan. Professionals Nord startar nu tillsammans med Fluido ett 12-veckors utbildningsprogram för att möta dagens och framtida kompetensbehov inom Salesforce ekosystem.

   – Med bakgrund till det accelererande digitaliseringsbehovet behöver vi hitta nya och mer effektiva lösningar för att möta kompetensgapet. Det är därför den här typen av program är så viktiga. Just kompetens inom Salesforce är något vi ser en stor efterfrågan på och det känns meningsfullt att ge fler möjlighet att landa i attraktiva jobb samtidigt som vi löser digitaliseringsbehoven hos företagen, säger Christian Conradsen, Alliances Country Lead & Director Sverige, Salesfroce

– Vi är otroligt stolta över samarbetet med Salesforce och Fluido. Denna satsning blir en viktig del i PN:s långsiktiga strategi för att vara den självklara partnern för våra kunder med målsättningen att leverera marknadens bästa kompetenslösningar, berättar Mattias Mattsson, Grundare Professionals Nord

PN har arbetat med utbildningsprogramprogram sedan 2017 och genomfört flera framgångsrika satsningar tillsammans med kunder för att bidra med kunskap och kompetens inom olika kompetensbristområden. Fludio är ledande Salesforce-partner och den enda auktoriserade Salesforce-utbildaren i Europa. Gemensamt skapar PN och Fluido ett Accelerated Learning-program där deltagarna tillgodoser sig en intensivutbildning med fokus på praktisk tillämpning och certifieringar inom Salesforce. Efter avklarade studier är deltagarna garanterade anställning på PN med uppdrag hos Salesforces partnerbolag och slutkunder.

– Det är samarbeten som detta som gör Salesforces ekosystem unikt. En generell kompetenshöjning är något som samtliga parter på marknaden har nytta av och som lägger grunden till lyckade transformationsprojekt där nya moderna sätt att arbeta står i centrum, berättar Daniel Q. Zetterberg, Country Lead på Fluido

Deltagarna i programmet genomgår en gedigen rekryteringsprocess med tester och intervjuer. Fokus kommer ligga på att rekrytera personer utifrån logisk förmåga samt motivation för programmet och rollen. Deltagarna i utbildningen kommer under 12 veckor varva teori med praktiskt arbete för att kunna leverera i sin arbetsroll från dag ett.

– Vi har nu påbörjat rekryteringsprocessen för höstens program och utifrån den stora efterfrågan från våra kunder är vi redan i gång med planeringen inför omgång nummer två, berättar Hanna Andersson, Affärsområdeschef Accelerated Learning PN

Vill du veta mer om satsningen? Hör gärna av dig till:

Hanna Andersson
hanna.andersson@pn.se

Vi ger människor jobb och får företag att växa

Professionals Nord är ett av Sveriges snabbast växande bolag i branschen. Genom rekrytering, bemanning och Accelerated Learning ger vi människor möjlighet att nå sina karriärdrömmar och hjälper företag att utvecklas med rätt medarbetare och kompetens. Av erfarenhet vet vi att medarbetarna är den viktigaste resursen för alla verksamheter och vi jobbar därför med kvalitet och personlig matchning i alla våra rekryteringar. Vi drivs av att få möjligheten att hjälpa människor att utvecklas och nå sina drömmar – vi vill göra människor lyckliga varje dag!