Philip Hindersbo tar över som VD för PN Eskilstuna

Philip Hindersbo tar över som VD för PN Eskilstuna

Marknaden i Eskilstuna växer snabbt – vilket medför både möjligheter och utmaningar kopplat till kompetensförsörjning. Professionals Nord Eskilstuna kommer bli en viktig samarbetspartner i regionen för att skapa mervärde för företagen och säkerställa en långsiktig kompetensförsörjning i takt med att marknaden växer. Philip Hindersbo har varit med på den lokala satsningen sedan start och kliver nu in som VD för PN i Eskilstuna.

I början av året startade vi vår satsning i Eskilstuna. Under de sju första månaderna har kontoret visat goda resultat och hjälpt flera företag med sina kompetensutmaningar.

– Om 3–5 år ser jag att vi är en ledande aktör i regionen. För att nå dit kommer vi dels rekrytera de absolut bästa människorna. Samtidigt som vi i kombination med vår lokala närvaro och kunskap om marknaden, också kommer in med ett nyare synsätt om hur vi kan leverera kreativa lösningar till våra kunder. Ett exempel på detta är vår senaste satsning inom Accelerated Learning, där vi skräddarsyr program och intensivutbildar drivna personer inom bristkompetenser. – Philip Hindersbo, VD Eskilstuna.

Philip Hindersbo har varit med och drivit satsningen sedan starten och kliver nu i in som VD för PN Eskilstuna – där han tillsammans med sitt team kommer fortsätta att ta kontoret till nya höjder.

– Vi växer där vi hittar rätt människor. Och när vi hittar människor vi tror på så väljer vi också att satsa på dem! Philip har sedan dag ett visat på ett otroligt driv och engagemang. Det, tillsammans med hans goda kunskap om marknaden i Eskilstuna, gjorde att det kändes självklart att han skulle kliva in som VD för Eskilstuna och fortsätta driva regionen fullt ut. – Linnea Lindberg, Nationell VD Professionals Nord.

– Att jag fått förtroendet att axla rollen som VD i Eskilstuna är jag väldigt ödmjuk inför. PN brinner för att se interna medarbetare utvecklas och ger gärna varje individ lite större skor än de kan fylla för att växa med uppgiften, vilket detta är ett exempel på. Jag ser fram emot att fortsätta hjälpa våra lokala företag med deras kompetensutmaningar, men också att växa internt och utöka min andra familj. – Philip Hindersbo, VD Eskilstuna.

Redan under hösten kommer kontoret växa med flera interna medarbetare.

– Vill du vara med på satsningen och bygga ett av de coolaste bolagen i Eskilstuna, leverera kompetenslösningar av hög kvalitet och samtidigt ha otroligt roligt på vägen – då ska du helt klart söka dig till oss! – Philip Hindersbo, VD Eskilstuna.

Vi söker just nu Kundansvarig och Konsultchef för att stärka vårt team, spana in jobben här:

Kundansvarig Eskilstuna
      Konsultchef Eskilstuna

Kontakt:

Philip Hindersbo
      070- 880 48 06
      philip.hinderbo@pn.se

Vi ger människor jobb och får företag att växa

Professionals Nord är ett av Sveriges snabbast växande bolag i branschen. Genom rekrytering, bemanning och Accelerated Learning ger vi människor möjlighet att nå sina karriärdrömmar och hjälper företag att utvecklas med rätt medarbetare och kompetens. Av erfarenhet vet vi att medarbetarna är den viktigaste resursen för alla verksamheter och vi jobbar därför med kvalitet och personlig matchning i alla våra rekryteringar. Vi drivs av att få möjligheten att hjälpa människor att utvecklas och nå sina drömmar – vi vill göra människor lyckliga varje dag!