Per och Linnea redo för PNs resa mot miljarden

Per Blad tillträder som Vice VD för Professionals Nord Sverige!

Professionals Nord vässar förutsättningarna för verksamhetens fortsatta expansionsresa genom att utse Per Blad som Nationell Vice VD. Han kommer att tillhöra Svenska Ledningsgruppen och bland annat arbeta med utvecklingsprojekt kopplat till ledarskapsutbildning och försäljning. Per kommer vara en viktig spelare i Professionals Nords resa mot miljarden.

–  Jag är tacksam och ödmjuk för vårt höga attraktionsvärde i branschen, det är många som hör av sig och vill ansluta till oss. Vi har haft förmånen att träffa otroligt många duktiga och inspirerande människor. Det visade sig att vi hade rätt person internt – vilket känns fantastiskt kul! – Linnea Lindberg, Nationell VD

Per har en gedigen branschkunskap, god affärsförståelse med ett högt engagemang. Han kommer tillsammans med Svenska Ledningsgruppen sätta ramar för Professionals Nords resa mot miljarden. Arbetet kommer innebära att förbereda organisationen med energi, strukturer och målsättningar, samt dra nytta av Pers erfarenheter inom försäljning och ledarskapsutveckling.

– Jag älskar försäljning och ledarskap och vet att utvecklingen av ledare och kundfokus kommer vara avgörande för vår tillväxt. Under 2022 planerar vi att tillsätta en Nationell Försäljningschef där jag kommer att skapa ramar och riktlinjer för den nya försäljningsfunktionen. Per Blad, Nationell Vice VD.

Per tillträder som Vice VD den 1:a november 2021.

Vi ger människor jobb och får företag att växa

Professionals Nord är ett av Sveriges snabbast växande bolag i branschen. Genom rekrytering, bemanning och Accelerated Learning ger vi människor möjlighet att nå sina karriärdrömmar och hjälper företag att utvecklas med rätt medarbetare och kompetens. Av erfarenhet vet vi att medarbetarna är den viktigaste resursen för alla verksamheter och vi jobbar därför med kvalitet och personlig matchning i alla våra rekryteringar. Vi drivs av att få möjligheten att hjälpa människor att utvecklas och nå sina drömmar – vi vill göra människor lyckliga varje dag!