Procurator- och Supplies Directbutiken i Göteborg

Procurator och Supplies Direct lanserar nytt butikskoncept i Göteborg

Procurator fortsätter att driva sin satsning på fysiska butiker och öppnar idag en ny butik i Göteborg. Den nya butiken markerar ett spännande steg för företaget, med ett innovativt koncept som kombinerar Procurator och Supplies Direct. Mikael Östbring, Head of Stores, betonar betydelsen av denna nya fas för företaget:

–"Det har varit spännande att se den nya butiken växa fram där våra två befintliga koncept integreras, vilket kommer att förbättra vår service och visa upp vårt erbjudande på ett tydligare sätt. Vi kombinerar Procurators expertis inom arbetskläder och skydd med Supplies Directs expertkunskap inom städ och facility. Varje ny butik vi öppnar är en del av vår passionerade resa tillsammans med våra kunder."

För Procurator, som tidigare inte haft en fysisk närvaro i området, är detta en strategisk expansion. Göteborg, som Sveriges näst största stad har starka företag inom bland annat fordon, kemi och logistik. Inom dessa segment har Procurator ett starkt erbjudande till marknaden. Mikael Östbring kommenterar:

­­­– ”Göteborg är en industrität stad som kryllar av verksamheter inom branscher där vi är riktigt starka. Utöver de befintliga kunder vi har, vet vi att det finns stor utvecklingspotential. Med en ny butik kan vi erbjuda bättre service för våra befintliga kunder och samtidigt visa potentiella kunder hur vi kan hjälpa dem optimera sina verksamheter. Vi erbjuder produkter från ledande varumärken och våra egna varumärken inom städ och arbetskläder, Glenta och Worksafe. Vi är övertygade om att detta är en satsning som både vi och våra kunder kommer ha stor nytta av i framöver."

Den nya butiken, som ligger på Ringögatan 3, leds av Alfred Bregu, tidigare Butikschef för Supplies Direct i Göteborg. Alfred delar entusiasmen för det nya projektet:

"Det är både roligt och viktigt att träffa våra kunder fysiskt och på Supplies Direct i Göteborg har vi en lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder rätt service lokalt. I vår nya butik får vi mer plats och möjlighet att kombinera vår städexpertis med Procurators breda utbud av arbetskläder och skydd. Således kan vi vara en heltäckande partner för våra kunder och snabbt se till att de får den service som passar dem."

Butiken öppnar sina dörrar för allmänheten idag, den 3e juni, och det nya konceptet väntas ge både befintliga och nya kunder en förbättrad och heltäckande serviceupplevelse.