Jonathan Janssens Larsson, New Sales på Procurator

Medarbetarintervju - Jonathan Janssens Larsson, New Sales

- Vad har du för roll och ansvarsområden på Procurator?

Min roll på Procurator innebär i första hand försäljning mot nya kunder.

Det betyder att jag identifierar potentiella kunder, skapar och presenterar lösningar som möter deras behov och önskemål, samt driver försäljningsprocessen framåt. Genom sunt affärsmannaskap och förståelse för kundens krav och önskemål arbetar jag aktivt för att säkerställa en hög kundnöjdhet och långsiktiga affärsrelationer.

- Hur hamnade du här? (t.ex. när började du här, tidigare erfarenheter)

Jag har tidigare bland annat varit verksam som bensinhandlare och franchisetagare för Circle K innan jag påbörjade min utbildning på IHM Business School i Göteborg.

Det var under mitt examensarbete på IHM som jag först kom i kontakt med Procurator, då som uppdragsgivare. Jag, tillsammans med min grupp, utförde ett uppdrag inom affärsutveckling under 6–7 månader. Efter att uppdraget avslutades i slutet av 2023 tog jag åter kontakt Procurator och fick möjligheten att påbörja min resa här.

Jag gjorde min första dag på Procurator 1 Mars 2024.

- Hur jobbar du och din avdelning med exempelvis hållbarhet och för att generellt driva Procurator framåt?

Som säljare på Procurator handlar min roll inte bara om att erbjuda våra kunder högkvalitativa produkter, utan också om att vara medveten om, och aktivt främja företagets hållbarhetsstrategi. Genom att lyfta fram produkter och tjänster som bidrar till våra hållbarhetsmål strävar jag efter att skapa en positiv inverkan vid varje kundmöte.

Genom att vara en ambassadör för hållbar konsumtion, produktion och anständiga arbetsvillkor är det mitt ansvar att informera och inspirera kunder att göra medvetna val. På så sätt vet jag och min avdelning att vi är med och bidrar till att driva företagets hållbarhetsagenda framåt.

- Vad är det bästa med att jobba på Procurator?

Det bästa med att jobba på Procurator är den inspirerande arbetsmiljön som präglas av engagerade och kompetenta kollegor. Det uppmuntras nytänkande och kreativitet, vilket skapar en atmosfär där ingen fråga är för dum och där idéer uppmuntras. Att vara en del av ett team som värdesätter samarbete och innovativt tänkande gör arbetet både givande och stimulerande, vilket känns fantastiskt roligt!

- Vad är dina förväntningar på butiksöppningen i Göteborg?

Mina förväntningar på butiksöppningen i Göteborg är att den kommer att locka en betydande mängd kunder och generera en positiv atmosfär och engagemang. Jag ser fram emot att se många glada ansikten och träffa nya människor i samband med öppningen.

Göteborg är en stor stad med stor potential för oss och jag är övertygad om att det finns massor av verksamheter som kan dra nytta av att ha Procurator nära till hands. Jag ser fram emot att få berätta för befintliga och potentiella kunder hur jag och Procurator kan hjälpa dem skapa säkra, effektiva och hållbara arbetsplatser.