Carina Flodman

Carina Flodman - Account Manager, Göteborg

Vad har du för roll och ansvarsområden på Procurator?

Jag jobbar som Account Manager i Göteborg och har som primär uppgift att hantera försäljning och stärka relationen med mina kunder inom privat sektor. En utmanande men givande roll där jag får träffa massor av intressanta och duktiga människor.

Hur hamnade du här?

Jag har jobbat med försäljning och inköp i nästan hela mitt yrkesverksamma liv. Det började med postorder i Borås på tidigt 80-tal för att sedan fortsatta på textilbanan med produktion av kläder i Asien i företaget SITCO.

Innan jag kom till Procurator jobbade jag med hyr- och tvättlösningar av arbetskläder till företag i nästan 7 år. Här träffade jag Kristina Lantz, nuvarande Commercial Director på Procurator, som var min kollega i några år innan hon tog steget Procurator, och på den vägen blev det.

Hur jobbar du och din avdelning med exempelvis hållbarhet och för att generellt driva Procurator framåt?

Hållbarhet och miljö är i fokus och vi jobbar hela tiden med att erbjuda våra kunder miljöanpassade och hållbara alternativ. Det är ett arbete som blir allt viktigare och som vi märker att våra kunder lägger större viktigt vid.

Vad är det bästa med att jobba på Procurator?

Att vi har resurser och kunskap i företaget att faktiskt erbjuda riktigt bra produkter som räddar liv och gör arbetsplatser säkrare. Kundbesöken ger energi och kunskap och man blir ständigt nyfiken på att lära sig mer.

Vad är dina förväntningar på butiken i Göteborg?

Detta kommer att bli så bra! Jag har verkligen saknat möjligheten att möta kunder på plats i min egen stad. Jag hoppas kunna bidra till att skapa en mötesplats för lokala företag och mycket spring i butiken.