Ny unik städserie för badanläggningar - ProSector

Processing Gruppen kan nu erbjuda ProSector, en unik rengöringsserie framtagen för bad. Produkterna är utvecklade för rengörning av badanläggningar och för att i minsta mån påverka den så viktiga vattenbalansen i vattenreningsprocessen.

Förhöjda halter bundet klor och THM har visat sig kunna bero på att städkemikalier som ofta benämns som miljövänliga har använts på badet. Det är därför av största vikt att städpersonalen har vetskap om och förstår städkemikaliernas inverkan i vattenreningsprocessen.

ProSector är godkända och *RK-listade produkter som är speciellt framtagna för att fungera på badanläggningar, från omklädningsrum och duschutrymmen till det mer känsliga bassängområdet.

En leverans av ProSector omfattar även en anpassad rengöringsplan unik för varje anläggning. Rengöringsplanen omfattar även ett program för rengöring och förebyggande skydd av rostfria detaljer och ytor.

Unikt för ProSector som är namnet på grundserien är att vid ett eventuellt behov så finns det över 150 kompletterande produkter speciellt framtagna för varje problemområde. Genom att följa rengöringsplanen så säkras rutinen för att rengöringen av anläggningen utförs på rätt sätt och med rätt intervall.

En ren anläggning med hög badvattenkvalité erbjuder givetvis en större upplevelse för badgästen!

Produkterna har användts under många år med stor framgång i hela Europa och vi har redan ett flertal nöjda kunder och goda referenser även i Skandinavien.

För kontakt och mer info:
pia.hagstedt@processinggruppen.se
+46 (0)300- 190 20
www.processinggruppen.se

• ProSector

Processing Gruppen AB levererar all utrustning som krävs för den perfekta vattenbehandlingen och vattenupplevelsen. Vi tillhandahåller unik kompetens inom allt från spa, sauna, wellness och hydromassage till vattenrutschar, allt komplett med badvattenrening. Huvudkontoret är beläget i Kungsbacka, Sverige. Processing Gruppen representeras även av egna bolag i Norge, Danmark och Finland. Dotterbolag KLAFS Nordic, representerar den tyska, världsledande bastutillverkaren KLAFS på den nordiska marknaden.

Pia Hagstedt

Produktansvarig Rengöringsserie ProSector +46 300 83 70 00