Priveq blir tillväxtpartner till Boxflow

Boxflow, ett snabbväxande bolag med fokus på kontraktslogistik och bemanning, välkomnar Priveq som ny tillväxtpartner. Som Sveriges snabbast växande företag inom logistikbranschen de senaste åren har Boxflow sedan starten 2019 vuxit med lönsamhet och omsatte över 300 miljoner kronor under 2023.

Genom Priveqs delägarskap får Boxflow en partner som kan stötta i den fortsatta tillväxtresan där ambitionen är en fortsatt hög organisk tillväxt men på sikt att även göra förvärv i en relativt fragmenterad bransch. Ambitionen är att vara ett miljardbolag 2030 och att vara en drivande aktör inom omställningen för en mer hållbar logistikkedja med hög grad av digitalisering, elektrifiering och nytänkande.

”Priveq har visat en proaktivitet och stort intresse för vår affär sedan första kontakten för några år sedan. Vi delar viljan att göra bra affärer genom en stark kultur och erbjudande och tillsammans kommer vi kunna fortsätta utveckla Boxflow i den riktningen. Priveqs fokus på bolag i vår storlek och kombinationen med vår affärsplan kommer skapa bra värden för vår personal, kunder och leverantörer. Vi ser fram emot att ta nästa steg tillsammans”, säger Oscar Andersson, VD och grundare av Boxflow.

“Vi är imponerade av hur Boxflow på kort tid etablerat sig som en stark aktör inom logistikbranschen med ett erbjudande som skapar flexibilitet och hög servicenivå till kunder. Tillsammans med bolagets kultur, som genomsyras av högt kundfokus och framåtanda, tror vi Boxflow har alla förutsättningar att nå målbilden att vara ett miljardbolag 2030 och vi ser fram emot att stötta bolaget i den fortsatta tillväxtresan”, säger Senai Ayob, Partner och Investeringsansvarig på Priveq.

Tillträde av affären beräknas ske i juli 2024.

För ytterligare information kontakta:

Oscar Andersson, VD Boxflow
oscar(a)boxflow.com

Senai Ayob, Partner Priveq
senai.ayob(a)priveq.se

Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och blev 2023 utsett till Gasellföretag av Dagens industri. Boxflow rankas som Sverige sjätte snabbast växande företag och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås, Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Perstorp och Borås. Boxflow erbjuder tjänster inom tredjepartslogistik och drift av lager, konsultverksamhet inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en snabb tillväxt sedan start och förväntas ha en fortsatt stark tillväxt under 2024 med fler än 700 anställda. För ytterligare information se www.boxflow.com.

Om Priveq
Priveq har under 40 år investerat i lönsamma tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa värde genom långsiktiga investeringar och ett aktivt ägarskap i onoterade tillväxtföretag. Priveq har fram till idag förvaltat över 8 miljarder kronor och har tillsammans med dess medarbetare genomfört 136 investeringar samt lotsat 29 portföljbolag till en börsnotering. Nuvarande portfölj består av 13 bolag och portföljen har en sammanlagd omsättning på totalt ca 5,5 miljarder kronor och ca 1,900 anställda. Exempel på nuvarande portföljbolag är Danfo, Frontit, FrostPharma, Industri-Matematik och Lamiflex. Bakom Priveq står i huvudsak ett antal långsiktiga, institutionella pensionsförvaltare i Norden och Europa. För ytterligare information se www.priveq.se.