Waldemarsudde nominerat till “Stockholmarnas favoritmuseum”

Waldemarsudde nominerat till “Stockholmarnas favoritmuseum”

Prins Eugens Waldemarsudde är ett av tre museum som är nominerat till utmärkelsen “Stockholmarnas favoritmuseum 2014″. Museet är också nominerat till bästa utställningar samt till bästa personalen!

Stockholmarnas Favoritmuseum 2014 är en kvantitativ imageundersökning som genomförs av företaget Evimetrix under januari och februari 2014. Syftet med undersökningen är att kartlägga hur Stockholmarna uppfattar och upplever de undersökta museerna. Populationen i denna undersökning består av ett representativt urval av personer över 18 år boende i Stockholms län. Undersökningsmaterialet samlas in via en webbenkät i en s.k. internetpanel, levererad av Userneeds. Totalt beräknas 1 500 personer besvara enkäten.

I mätningen ställs frågor om besöksfrekvens och kännedom. För de museer man har besökt får man också uttala sig om helhetsbetyg, hur väl museet lever upp till förväntningar och hur nära ett ideal man tycker museet är. Dessa frågor ger ett sammanvägt Nöjd Kund Index – NKI för varje museum. Respondenten får också bedömda ett antal konkurrensparametrar och deras betyg för vart och ett av de museer man besöker.

Parametrarna är:
- Prisvärt (i relation till upplevelsen)
- Trivsam miljö
- Utställningar