Prinsparets Stiftelses nya generalsekreterare Heléne Öberg

Prinsparets Stiftelse välkomnar ny generalsekreterare

Prinsparets Stiftelse är otroligt glada att få välkomna Heléne Öberg som ny generalsekreterare!

Heléne har tidigare erfarenhet av rollen från bland annat Svenska Brukshundklubben och Sveriges Makalösa Föräldrar. Hon har en fil.kand. i ledarskap och ledning från Försvarshögskolan och har under flera år arbetat som statssekreterare på Regeringskansliet med frågor kopplat till utbildning, demokrati och kultur.

-Jag har följt Prinsparets Stiftelses arbete redan från start och imponeras verkligen av deras utveckling och de stora, viktiga insatserna som pågår. Jag är glad att få bli en del av Stiftelsen och få bidra till arbetet då det är viktiga sakfrågor som jag har tidigare erfarenhet från och brinner för. Jag ser fram emot att få lära känna verksamheten, medarbetare, styrelse och alla fantastiska partners som bidrar till arbetet som sker, säger Heléne.

Prinsparets Stiftelses ordförande Karin Mattsson är nöjd med rekryteringen som skedde under hög konkurrens av relevanta och intressanta kandidater.

-Vi är väldigt glada att kunna hälsa Heléne välkommen som ny generalsekreterare. Heléne är en erfaren ledare med spännande bakgrund och som delar Stiftelsens värderingar. Vi ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med henne! Samtidigt vill vi också rikta ett stort tack till Kim Waller för det fina arbete hon gjort som Stiftelsens generalsekreterare under fyra år, säger Karin.

Stiftelsens tidigare generalsekreterare kommer nu lämna över ansvaret och känner sig förväntansfull och trygg med arbetet framåt.

-Det känns så bra att få lämna över rollen som generalsekreterare till Helene. Hon har med sin breda och gedigna erfarenhet gjort ett starkt intryck och tydligt visat att hon är rätt person att ta över stafettpinnen och leda Stiftelsen in i nästa era. Jag ser verkligen fram emot att följa och delta i arbetet framgent som strategisk rådgivare, säger Kim.