Gå direkt till innehåll
Svensk prisstrategikonsult talar på Professional Pricing Society European & Global Pricing Conference i Bryssel

Pressmeddelande -

MEDIA RELEASE

18 november 2009

Göran Skugge, Senior Partner på PriceGain talar på Professional Pricing Society 5th Annual European & Global Pricing Conference i Bryssel.

Göran kommer att dela med sig av sina erfarenheter från mer än 20 års prisstrategiskt arbete i USA, England och Sverige i sin presentation "Pricing based on the true willingness to pay".

"De flesta företag drömmer om att ta ut priser som baseras på det riktiga kundvärdet som produkter eller tjänster levererar. Men ytterst få företag har någonsin lyckats fånga kundernas faktiska betalningsvilja. Som konsekvens av att det är svårt att fasställa det verkliga kundvärdet så används ofta begreppet värdeprissättning snarare som ett uttryck än vad det riktiga kundvärdet speglar. Företag som använder PriceGain´s metod, prisoptimering baserat på fakta om hur kunderna värderar produkter och tjänster, lyckas med imponerande resultatförbättringar", säger Göran Skugge.

För mer information kontakta:

Anders Bley, PriceGain på telefon 0708 804520

Kategorier

PriceGains affärsidé är att hjälpa kunder att förbättra lönsamheten genom att utveckla och implementera strategier, processer och verktyg för vägvinnande prissättning och intäktshantering. Mer information hittar Du på www.pricegain.com eller genom att ringa +46 8 792 0665.

Mer information om Professional Pricing Society: www.pricingsociety.com

Matilda Hölcke

Presskontakt Marknadschef 0708933399

Pricing for Profit

PriceGain is a management consulting firm that advises B2B and B2C companies on how to use price to maximize profit. We help our clients develop new pricing strategies based on many different factors, including: competition, long- and short-term company goals, manufacturing, delivery and marketing costs, quality, and most importantly – your customers’ willingness to pay.

PriceGain AB

Wallingatan 20-22