Med sin minimalistiska design gör Cutter bänken från Skagerak sig bra i de flesta inomhusmiljöer

Vi välkomnar nu Skagerak till Pretopia!

Skagerak är ett internationellt designföretag, grundat 1976 i Danmark. Skagerak har alltid fokuserat på att designa och producera möbler av hög kvalitet som åldras med elegans samt håller i generationer. I mer än 40 år har Skagerak skapat hållbar design med en modern nordisk touch.

Här syns Skageraks Cutter bänk. Den designades ursprungligen för en utställning som heter Walk the Plank. Inspirerad av den tyska Bauhaus-rörelsen, väcktes idén om en lamellstol på en sammanhängande ram till liv. Den minimalistiska designen är enkel i sitt uttryck och gör sig bra i de flesta inomhusmiljöer.

Hos pretopia.se kan du kostnadsfritt skapa ett konto för att få tillgång till högupplösta bilder från Skagerak samt våra övriga leverantörer inom hus, hem och trädgård.