Pretopia är den nya plattformen för press och leverantörer att mötas på.

Ny bildbank inom hem och trädgård

Nu lanseras Pretopia bildbank som är en plattform för leverantörer inom hem och trädgård.

Här ska leverantörer och media på ett enkelt sätt kunna mötas.

Medan redaktioner och frilansare lägger ner mycket tid på att leta bilder så vill också tillverkare och leverantörer nå ut med sina nyheter till media.

Därför har Pretopia Bildbank skapats, som en plattform för dem att enkelt kunna mötas på.

–Vi löser problemet för båda parter. Vi vet att den här bildbanken kommer att uppskattas av journalister eftersom vi har sett att det finns ett behov att fylla, säger Adam Svender på Pretopia Bildbank.

På Pretopia.se kan leverantörerna enkelt gå in och skapa ett konto för att sedan direkt börja ladda upp sina högupplösta miljö- och produktbilder.  Pretopia administrerar sedan informationen och godkänner bilderna samt lägger till taggar, allt för att bilderna ska bli så enkla som möjligt att hitta.

Redaktionerna och frilansarna kan i sin tur enkelt skapa ett konto kostnadsfritt och sedan börja söka och ladda ner bilder för tidningar och magasin.

–Det här kommer inom kort bli den självklara bildbanken att gå till, för alla som jobbar inom media med inriktning mot hem och trädgård. Här kommer många av landets ledande tillverkare att finnas, säger Adam Svender.

Kontaktperson:

jenny@pretopia.se