Nu välkomnar vi Kerstin Landström Design till Pretopia!

Nu välkomnar vi Kerstin Landström Design till Pretopia!

Kerstin Landström har arbetat som konsthantverkare i över 40 år och driver sedan 1994 företaget Kerstin Landström Design AB. Produktionen består av ullfiltar, plädar samt sittunderlag och alla mönster är inspirerade av det svenska kulturarvet. De främsta inspirationskällorna för Kerstin finns i textilier, dräktdetaljer, gamla tapeter, schablonmålningar, byggnader och miljöer.

Här syns ullfilten Mora som är inspirerad av Moradräktens färger och några av de rosengångsvävar som finns i Zorns dräktkammare i Mora. Inspiration har även hämtats från Vasaloppet, vilket syns i skidspåret som löper fram mellan bården av gröna granar. Filten är vävd av 100 % ekologisk och OEKO-Tex certifierad lammull. Storlek 130x180 cm, finns även som sittunderlag 45x45 cm.

I Pretopias bildbank hittar du högupplösta bilder från Kerstin Landström Design. Som redaktionsanställd eller frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto och få tillgång till alla bilder inom kategorierna hem & trädgård, mat & dryck samt mode & skönhet. Klicka här för att komma till bildbanken.

Följ oss på Instagram, @pretopiabildbank, för mer inspiration!