Den nya serien Nordic Vanilla från Broste Copenhagen har fina små prickar som tillsammans med den benvita nyansen för tankarna till vaniljmjölk

Nu välkomnar vi Broste Copenhagen till Pretopia!

Broste Copenhagen är ett av Skandinaviens främsta varumärke inom inredning och därför är vi såklart väldigt stolta att vi nu kan erbjuda bilder från dem i vår bildbank. Företaget grundades i Köpenhamn 1955 och erbjuder bland annat vackert porslin, härliga textilier, snygga lampor, sköna soffor och dekorativa inredningsdetaljer. Inspiration och material till kollektionerna hämtas från världens alla hörn och bearbetningen är skonsam, så att den ursprungliga känslan av materialet och dess karaktär förblir intakt.

På bilden syns porslinet NORDIC VANILLA, en ny medlem i den välkända porslinsfamiljen NORDIC. Det vackra porslinet har små prickar som påminner om vaniljmjölk och glasyren samt ytan är slät och luftig. Varje kopp och tallrik som man kan känna igen från serierna NORDIC SEA och SAND finns nu i en vacker benvit och tidlös nyans.

Vill du som arbetar på redaktion eller som frilansare ta del av högupplösta bilder från Broste Copenhagen så kan du enkelt skapa ett kostnadsfritt konto hos oss på Pretopia.