Muurikka i ny design – fortfarande originalet

Muurikka i ny design – fortfarande originalet

Muurikka lanserar nu nya stekhällsset med praktiska funktioner och tidlös design. Genom att vidareutveckla de populära stekhällsseten har Muurikka skapat en serie produkter som gör utomhusmatlagningen både smidig och lätt att variera.

Som det populära originalet bland stekhällar erbjuder Muurikka innovativa produkter som håller i generationer. De senaste nyheterna inkluderar inte bara nya stekhällsset utan även en rad tillbehör som praktiska sidobord, lock med termometer och en serie tåliga, rostfria redskap med handtag i FSC-certifierad rökt ask.

De nya produkterna stärker Muurikkas position inom utomhusmatlagning året runt. Med innovativa lösningar och tillbehör tar Muurikka ytterligare ett steg mot att erbjuda en komplett, kreativ och rolig matlagningsupplevelse utomhus.

De nya stekhällsseten finns i sex olika storlekar, anpassade för både små och stora uteplatser. Den minsta modellen är en bordsvariant som är lätt att ta med på utflykter och camping, medan den största modellen med en diameter på 120 cm rymmer mat för större sällskap eller flera rätter samtidigt. Bland de nya funktionerna finns integrerad tändning och en praktisk hylla, vilket gör matlagningen enklare. Tobias Avaheden, Sortimentschef på Muurikka, kommenterar de nya produkterna:

"Utomhusmatlagning är verkligen i tiden och våra produkter erbjuder både stilren design och praktisk funktion med ett brett urval av modeller. Vi har lyssnat på våra användare och har bland annat utvecklat ett effektivt vindskydd med en form som minskar gasolförbrukningen.”

Muurikka är en finsk klassiker från 70-talet, känd för sina tåliga stekhällar i varmvalsat stål som håller i generationer. Idag erbjuder Muurikka ett brett sortiment för all slags utomhusmatlagning, både i naturen, på campingen och på uteplatsen. Sedan 2020 är Muurikka en del av Salix Hem och Beslag / Habo Gruppen AB.