Ett inkluderande Memo från ELSA och SAM som tidigt kan hjälpa barnet att förstå att alla är olika, men precis lika mycket värda!

Inkluderande spel och leksaker från ELSA och SAM!

Genom att skapa en miljö för sitt barn som speglar hela samhället så kan man tidigt hjälpa barnet att förstå att alla är olika, men precis lika mycket värda!

På bilden syns ett inkluderande Memo från ELSA och SAM. Spelet innehåller tecknade barn utklädda till olika yrken där könsnormerna utmanas och det finns mångfald utifrån etnicitet, kroppsformer och funktionsvariationer. Spelet har dessutom en blandning av hög- och lågstatusyrken. Detta Memo är Svanenmärkt och producerat i Europa.

pretopia.se är det möjligt att skapa ett kostnadsfritt konto för att ladda ner högupplösta bilder från ELSA och SAM samt våra övriga leverantörer inom hus, hem och trädgård.