Pressbyrån utser årets produkt 2011: En välsmakande nyhet i rätt format segrar

Marabou Maräng & Nöt har blivit vald till Årets produkt 2011 på Pressbyrån. Marabou Maräng & Nöt har med sin fantastiska smak och utmärkta storlek på 43 gram fångat kundernas gillande. Produkten förhandslanserades på Pressbyrån under våren och blev fort en succé då många nyfikna sökte sig till butikerna för att få prova denna goda nyhet.

Marabou Maräng & Nöt tar hem vinsten som Årets produkt. Genom lyhördhet och fokus på kunden och servicehandeln har Kraft skapat en produkt som redan tagit sig upp på topplistan över flest sålda produkter inom kategorin.

- Kraft  har med varumärket Marabou tagit fram denna nyhet som passar Pressbyråns kunder perfekt.  Rätt storlek, förpackning, format, smak och rätt prisbild. Så skall en produkt för servicehandeln utformas, säger Anders Engvall, Produktchef på Reitan Servicehandel.

- Vi är verkligen glada för denna utmärkelse och vi ser det som en stor ära att i strid med alla de nyheter som ständigt lanseras på Pressbyrån lyckas slå igenom med vår nyhet och vinna detta pris. Stycksaker är ett viktigt segment för Kraft, och när en produkt som Marabou Maräng & Nöt blir en sådan succé fungerar det såklart som en sporre att fortsätta utveckla detta segment för servicehandeln och det givande samarbete som vi har tillsammans med Pressbyrån, säger Johan Korssell, Customer Business Manager på Kraft.

Marabou Maräng & Nöt förhandslanserades på Pressbyrån under våren och ingick dessutom i en omfattande nyhetskampanj som tog väl för sig både på stan och i butik.

- Grunden för en bra försäljning är alltid en stark produkt, vilket Marabou Maräng & Nöt är enligt våra kunder. Våra kunder är nyfikna och gillar nyheter och många sökte sig till våra butiker för att prova produkten. Med hjälp av stark synlighet i våra butiker samt förstärkning i extern media skapades ett köpsug. Vi säger att ”Kunden är vår högsta chef”, vilket är något som Kraft har anammat i framtagandet av denna produkt som är helt rätt för vår bransch och vår målgrupp, säger Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån.

Årets produkt utsågs på Reitan Servicehandels årliga leverantörsgala som hölls på Berns fredag den 7 oktober.

För mer information, kontakta:

Anders Engvall, Produktchef Reitan Servicehandel Sverige
Mobil: 070-9320767
e-mail: anders.engvall@reitanservicehandel.se

Mariette Kristenson, Marknadschef Pressbyrån
Mobil: 0704- 54 31 41
e-mail: mariette.kristenson@reitanservicehandel.se

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,3 miljarder kronor år 2008. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Servicehandel Sverige AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se