Premo etablerar C2C tjänst i Stockholm.

Nu kan du skicka dina paket direkt hemifrån

Premos tidningsbud har gjort jobbet sedan 1971

Premo har sedan många år en heltäckande och effektiv leveransapparat för hemleveranser i hela Storstockholm. Leveransen är samdistribuerad med morgontidningarna vilket betyder att tidningsbud bär ut tidningar, magasin och paket till närmare 1 miljon hushåll, 7 dagar i veckan.

Den morgontidiga hemleveransen direkt till postlådan har visat sig vara det föredragna valet om konsumenten själv får välja. Nu lanserar vi en tjänst som ingen annan erbjuder: möjligheten att skicka ett paket hem till någon annan, direkt från hemmet med Premos tidningsbud oavsett veckodag” säger Ricard Bring Tellander, Försäljnings- och Marknadschef hos Premo.

Innovation och böcker får inte bli hyllvaror

När Distribution Innovation AS, som levererat teknik- och distributionsplattform till Premo, sammanförde Premo med det spännande norska företaget Bookis öppnades en ny möjlighet som tidigare inte funnits på marknaden – att varje dag från alla hem kunna skicka sina paket.

”DI sätter stort värde på att få vara med och utveckla de nya digitala lösningar som Premo använder för sitt distributionsnät som täcker hela Stockholm. I ett miljöperspektiv är detta genialt. Lästa böcker får nytt liv och buden kan utföra flera tjänster på samma tidningsrunda. Här skiljer sig Premo från andra distributionsaktörer och vi ser fram emot att få lansera många nya smarta koncept tillsammans med Premo”, säger Tone Løyland VD på Distribution Innovation AS.

”Hos Bookis tror vi på återvinning och att alla kan bidra lite till minskad klimatförändring. Med appen kan du köpa begagnade böcker till ett lågt pris. När du är färdig med boken kan du enkelt sälja den vidare till någon annan med Premos hemleverans. Vårt mål är att göra Sveriges bokhyllor tillgängliga för alla, direkt från fickan”, säger grundaren Arne- Morten Willumsen.

”Tillsammans med konsumenterna ska vi lära oss hur det här kan bli så bra som möjligt. Vi börjar därför med en första upphämtningsgeografi; inom tullarna i Stockholm samt Lidingö, där invånarna får möjlighet att sälja sina böcker genom Bookis. Mottagarna kan däremot finnas i hela Sverige”, fortsätter Ricard Bring Tellander.

Premo – Alla Dagar i Veckan

Det är en omättad marknad för nya leveranssätt som, där skenande teknik i kombination med konsumentens ökade förväntan kring leveransupplevelse, fått transportörerna att på kort tid ta fram nya logistiklösningar.

”Premos unika position bidrar till att vi har ett försprång. Aldrig så att vi kan sitta still i båten, men då vi med tidningsbuden sedan 1971 besöker Storstockholms alla hushåll varje natt 7 dagar i veckan finns en fördel. Nu när vi dessutom hämtar paket vid dörren öppnas helt nya möjligheter. Med denna tjänst på plats finns det många som kan få en enklare hantering för sina paket.”

Till e-handlare vill Ricard Bring Tellander avslutningsvis säga: ”Hur ser er lösning ut för returer idag? Jag vet hur den kan se ut imorgon!”

Ricard Bring Tellander, försäljnings- och marknadschef hos Premo.

Premo är hemleveransföretaget som når mer än 1 miljon hushåll med hemleveranser 7 dagar i veckan. Premo ägs av Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet (Bonnier och Schibsted) och har sedan 1971 ansvarat för distributionen av morgontidningar i Storstockholm. Läs mer om våra tjänster på www.premo.se

Ricard Bring Tellander

Presskontakt Säljchef

Starkaste distributionsnätet i Storstockholm