Snart dags för den femte Adderakongressen

Snart dags för den femte Adderakongressen

I slutet av den här veckan, torsdag och fredag, samlas runt 350 tandvårdare i Stockholm för att delta i Addera Kongress 2013.
Detta är den femte Adderakongressen som anordnas, och den vänder sig till alla de medarbetare – tandläkare med team – som är med i Praktikertjänsts verksamhets-utvecklingsprogram Addera x/. Mer än 500 team/13 000 deltagare har deltagit i Addera, som nu är inne på sitt tionde år – tioårsjubileet avslutas i och med kongressen.

Programmet är liksom vid de tidigare Adderakongresserna fullmatat, och det inleds med att Babben Larsson håller sin mycket uppskattade föreläsning ”Friskvård på Babbens vis”. Därefter har deltagarna möjlighet att välja bland flera olika föreläsare t ex Claes Schmidt/Sara Lund om ”Mångfald manligt och kvinnligt”, Elizabeth Gummeson om ”Kommunikation”, Ari Riabacke om ”Att fatta rätt beslut” samt Renata Chlumska om ”Att utmana sig själv”.

Tanken bakom Adderakongressen är att samla och inspirera de team som är med i Addera genom att erbjuda spännande och stimulerande föreläsningar på temat utveckling.

x/ Addera är ett treårigt program med utbildning och coachning för hela tandvårdsteamet. Efter den treåriga basen finns möjlighet till vidare utveckling genom en stödjande konsult. Tandvårdsteamet får gemensamt ta del av verktyg som används. Bra arbetsdagar utan stress skapar möjlighet till delaktighet, engagemang och en tandvård med varaktigt värde. De mjuka värdena är viktiga, och inom Addera strävar vi mot att göra patienten delaktig i behandlingen och i sin munhälsa, samt att öka värdet av vården för patienten. Något som uppskattas – för femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI) att de patienter som besöker tandvårdsmottagningar inom Praktikertjänst är de som är mest nöjda med sin vård, och allra högst omdöme fick de mottagningar inom Praktikertjänst som gått Addera.

Vill du veta mer, eller besöka kongressen, kontakta:
Jonas Nordvall, chef för Addera Consulting, e-post: jonas.nordvall@ptj.se,
tfn 070-789 40 46.
Walter Schaller, chef Addera Utbildning, e-post: walter.schaller@ptj.se,
tfn 070-789 38 87 (kontakta Walter om du är intresserad av att bevaka
kongressen).

Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 2 120 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder, arbetsterapeuter, socionomer, kiropraktorer och dietister. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 8 770. Inom koncernen ingår även femton dotterbolag som står för cirka 15 procent av omsättningen.

Bättre vård för bättre liv ▪ www.praktikertjanst.se